تاریخ انتشار : شنبه 5 آذر 1401 - 5:22
کد خبر : 6087

معاون بازرسی اداره صمت کرمان مطرح کرد کنترل بازار فقط با همکاری مردم امکان پذیر است

معاون بازرسی اداره صمت کرمان مطرح کرد کنترل بازار فقط با همکاری مردم امکان پذیر است
یکی از معضلاتی که امروز در کشور ما اغلب مردم با آن سر و کار دارند گرانی و افزایش غیر قابل انکار قیمت‌هاست ،در سال‌های اخیر اصطلاح تورم بیش از پیش در مباحث مردمی شنیده می شود.

به گزارش نسیم صبا:تورم یعنی تداوم افزایش سطح عمومی قیمت ها در یک دوره زمانی نسبتاً طولانی که برخلاف نظر عمومی بیشتر مردم با گرانفروشی تفاوت دارد.
برای بررسی تخلف گرانفروشی و مرجع رسیدگی کننده به تخلفات بازار با محسن میرزایی معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان به گفت‌وگو نشستیم .
میرزایی با اشاره به فلسفه تشکیلات حوزه بازرسی گفت: در سال ۱۳۷۷ بنا به تشخیص مجمع تشخیص مصلحت نظام دو دستگاه تحت عنوان «سازمان بازرسی و نظارت بر قیمت کالاها و خدمات» و« تعزیرات حکومتی» با هدف برخورد با تخلفات اقتصادی تحت عنوان گرانفروشی، کم‌فروشی ، احتکار و رسیدگی به شکایات مردم در این حوزه تاسیس شد.
میرزایی با بیان اینکه کار بازرسان مقابله با گرانی نیست تاکید کرد:

گرانی مبحثی است که در پی تورم ایجاد می‌شود اما در مورد گرانفروشی متاسفانه آمار شکایاتی که از طریق مردم دریافت می‌شود بسیار کم است. وی تاکید کرد : مردم باید مطالبه گر باشند و نه تنها در بحث قیمت بلکه در همه حوزه ها باید هوشیار عمل کنند و نسبت به تمام واکنش های که از بازار دریافت می کنند عکس العمل نشان دهند و خودشان تخلفات را به سازمان اطلاع دهد.
وی با اشاره به شکل بازرسی ها گفت : فعالیت معاونت بازرسی سازمان در دوبخش بازرسی از واحدهای صنفی و تولیدی و خدمات و رسیدگی به شکایات مردمی خلاصه می شود که رسیدگی به شکایات مردمی در اولویت کار این معاونت قرار دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.