وزیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: به مناسبت هفته پدافند غیر عامل مانور مبارزه با کرم گلوگاه انار در موتور پمپ شهید چمران منطقه بنه یکه شهرستان شهربابک برگزار گردید برگزار شد.

به گزارش نسیم صبا:وی گفت: این مانور با حضور امام جمعه ، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ، فرمانده سپاه پاسداران ، نماینده فرماندار، مدیر، مسئولین وکارکنان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و تعدادی از کشاورزان منطقه برگزار گردید.

وی افزود: در راستای این مانور که با هدف؛ تکرار آموزش میدانی و عملیاتی به کارشناسان و کشاورزان ، برآورد خسارت میزان آلودگی منطقه ، افزایش توانایی بهره برداران و کارشناسان مراکز خدمات جهاد کشاورزی در مواقع بحران و طغیان آفت و شناسایی کانون های آلودگی برگزار گردید.

در این مراسم، امام جمعه شهرستان با تاکید بر اهمیت تامین امینت غذایی ؛ شناسایی ، مقابله و مبارزه با بیوتروریسم را بسیار مهم و حیاتی عنوان کردند.

وزیری گفت: کرم گلو گاه انار یکی از مهمترین آفات انار و در صورت عدم کنترل تهدید جدی برای باغات انار می باشد که باعث پوسیدگی و از بین رفتن محصول می شود که با انجام مبارزه صحیح ،اصولی و همگانی بصورت جمع آوری و معدوم سازی میوه های آلوده از باغات می توان خسارت افت را به حداقل رساند .

در حاشیه این مراسم، شرکت کنندگان نیز با جمع آوری و معدوم سازی انار های آلوده ، روش اصولی مبارزه با آفت را به نمایش گذاشتند.