تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 خرداد 1403 - 7:01
کد خبر : 18090

رونق بی‌نظیر نهضت توسعه سیستان و بلوچستان در دولت سیزدهم

رونق بی‌نظیر نهضت توسعه سیستان و بلوچستان در دولت سیزدهم
وزیر کشور از رونق بی‌نظیر نهضت توسعه سیستان و بلوچستان در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش نسیم صبا از مهر، احمد وحیدی در جلسه شورای اداری سیستان و بلوچستان که شامگاه سه شنبه در محل تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان، برگزار شد، افزود: امروز در مصیبت شخصیت بزرگی همچون شهید جمهور شهید و همراهانش هستیم که بر عهد خود صادقانه ایستادگی و پایبندی کرد و شگفتی آفرید و در هیچ جای دنیا نمی‌توان شبیه آن را دید، این شگفتی که مخصوص ملت ایران است از دل سختی‌ها، دشواری‌ها، حوادث تلخ و مصیبت‌ها توانسته فرصت‌های بی‌نظیری ایجاد و حماسه آفرینی کند.

وی ادامه داد: خیلی‌ها فکر کردند بعد از شهادت رئیس جمهور و هیأت همراه، ملت دچار مشکل و افسردگی خواهد شد ولی آنچه اتفاق افتاد، آن بود که ملت ما با شناخت راه، بصیرت و آگاهانه پای کار آمدند و در بدرقه شهدای خدمت حماسه آفریدند، به گونه‌ای که همان افرادی که در خارج از مرزها نظاره‌گر بودند، از این حماسه شگفت زده شده و همان‌ها که تبلیغ می‌کردند ملت با نظام وانقلاب فاصله گرفته، دیدند که چه معجزه‌ای با حضور مردم رخ داد و این معجزه برای دشمن غیر قابل تصور بود.

وزیر کشور ادامه داد: شهادت رئیس جمهور شهید و همراهانش، برای ما نیز درس داشت که بدانیم در چه کشوری، در سایه چه ارزش‌هایی و در دل چه ملتی مشغول به فعالیت و خدمت هستیم، انصافاً باید قدردان باشیم که خدا ما را خدمتگزار ملت قرار داده است.

وحیدی اظهار کرد: مردم ما یکبار دیگر به دشمنان نشان دادند که چگونه با مسؤولان خود ارتباط عمیقی برقرار کرده‌اند، این موضوع، حائز اهمیت هست، ما کارگزاران ملت هستیم و مردم در این صحنه افتخار آفریدند و نمره قبولی همچون همیشه گرفتند.

وی اضافه کرد: این برای ما درس و عبرت دارد و افتخار می‌کنیم در رکاب شخصیتی بودیم که این چنین خداوند او را با شهادت پذیرفت و عزتی را در جهان به او داد، باید ادامه دهنده راه شهید رئیسی و همراهانش باشیم.

وی گفت: با وجود تبلیغات و اهانت‌هایی که به رئیس جمهور شهید شد، خم به ابرو نیاورد و این چنین پرتلاش و خستگی ناپذیر در میدان ماند و مشکلات مردم را حل می‌کرد.

وزیر کشور ادامه داد: انقلاب اسلامی، پیام آزادی بخشی را در جهان دارد و در مقابل زیادی خواهی‌ها کوتاه نمی‌آید، دشمن در زمان شهید آیت الله رئیسی فشارها را بر کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی بیشتر کرد، اما او راهی را باز کرد و نشان داد راه عزت همیشه برای ملت باز است.

وی تاکید کرد: این درس تا ابد برای ما ماندگار بوده و باید برای آیندگان بیان شود که در هیچ جا و هیچ وقت رئیس جمهور شهید، احساس ضعف و وابستگی به بیگانگان نداشت و به ایران و ایرانی عزت داد.

وحیدی افزود: استاندار سیستان و بلوچستان با هدایت‌های شهید رئیسی که وی را نماینده ویژه انتخاب کرد، اقدامات بی‌نظیری در عرصه‌های مختلف انجام داد به گونه‌ای که در مدت کوتاه فعالیت دولت سیزدهم، تنها در حوزه راه و شهرسازی شاهد راه‌اندازی قطار زاهدان خاش، افتتاح ۳۴۰ کیلومتر بزرگراه، هزار کیلومتر راه روستایی، دوهزار کیلومتر آسفالت، واگذاری ۲۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت مسکن ملی، ساخت سه پل بزرگ و تردد هوایی در پنج فرودگاه این استان بویژه فرودگاه سراوان و غیره هستیم و اینها تنها نمونه کوچکی از اقدامات این دولت در این منطقه است.

وی بیان کرد: در حوزه آموزش افتتاح چهار هزار و ۵۰۰ کلاس درس، در دست ساخت بودن هزار و ۶۰۰ کلاس درس، تجهیز چهار هزار کلاس درس به سیستم گرمایشی و سرمایشی و در حوزه گازرسانی صرف اعتباری حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان و انجام ۸۰ هزار انشعاب همچنین گازرسانی به نُه شهر و ۱۳۰ روستا تنها بخش از اقدامات در ۲.۵ سال از عمر دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

وزیر کشور ادامه داد: در حوزه آب شرب بهداشتی نیز با توجه به سفری که رئیس جمهور در روزهای اول دولت به سیستان و بلوچستان داشت، چهار وعده مبنی بر انجام چاه‌های عمیق، انتقال آب از دریای عمان، انتقال آب از تهلاب و تعامل با کشور همسایه برای دریافت حق آبه که به همت میدانی استاندار این استان و وزارتخانه‌ها در دولت سیزدهم تمامی آنها عملی شد و اکنون ۱۲۰ میلیون متر مکعب از چاه نیمه دو و چهار به چاه نیمه شماره سه منتقل شده، علاوه بر آن نصب و راه‌اندازی بزرگترین آب شیرین کن فراساحلی در خاورمیانه و آبرسانی به دو هزار و ۱۰۰ روستا از دیگر اقدامات در این حوزه است.

وی اظهار کرد: افتتاح و آب گیری سد کهیر و سد شهری کور دیگر اقدام بزرگی هست که در سیلاب‌های اخیر دیدیم از خسارت‌های فراوان جلوگیری به میان آورد، هم اکنون تقریباً تمامی سدهای موجود در سیستان و بلوچستان لبریز از آب بوده و در شمال استان نیز از نظر آبی به مدت سه سال تضمین داریم.

وحیدی انجام روزانه سه کیلومتر شبکه گذاری آب را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در سیستان و بلوچستان برشمرد و گفت: در حوزه بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان شاهد افتتاح بیمارستان کنارک، بیمارستان مادر کودک ایرانشهر و افتتاح مجهزترین بیمارستان بخش خصوصی در زاهدان در سنوات اخیر بودیم که در مجموع ۹۱۰ تخت بیمارستانی به تخت‌های بیمارستانی این استان اضافه شد، علاوه بر آن شاهد توسعه برق و توزیع پنل‌های خورشیدی، افتتاح زمین چمن مصنوعی روستایی و مراکز بزرگ ورزشی و اجرای ۲۰۰ طرح هادی روستایی در این خطه پهناور از کشور بودیم.

وی از سرمایه‌گذاری ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی در بخش راه آهن خبر داد و گفت: اقدامات بی‌نظیری در بخش‌های بندری آبزیان پرورش ماهی در قفس کار تولید پرورش جلبک نیز در سیستان و بلوچستان انجام شده است.

وزیر کشور با بیان اینکه اشتغال طرح‌های عمومی برای بیش از ۶۰ هزار نفر انجام شده، ادامه داد: در دولت سیزدهم ۱۲ هزار استخدامی در سیستان و بلوچستان رخ داد، علاوه بر آن افتتاح طرح‌های بزرگ معدنی همچون معدن مس جانجا، سیاستراگی و طلای تفتان، اجرای طرح‌های نوین کشاورزی مانند توسعه باغات، موز، نخیلات و گلخانه‌ها، افتتاح طرح‌های گردشگری، خودکفایی در تولید مرغ و تولید گوشت در این مدت انجام شد که این‌ها سرمایه‌های پر ارزشی برای استان است.

وی تاکید کرد: توسعه شرکت‌های دانش بنیان توسط جوانان خلاق سیستان و بلوچستان و آموزش ۱۰ هزار نفر در اقتصاد دیجیتال، اقدامات شگفت انگیز دیگری هست که تمامی این‌ها نشان داد وابسته به خارج نیستیم، رئیس جمهور شهید و همراهانش و مسؤولان این افتخارآفرینی‌ها را انجام دادند.

وحیدی خطاب به اعضای شورای اداری سیستان و بلوچستان، ادامه داد: سیستان و بلوچستان امانتی در دست شماست که باید آن را خوب بسازید و توسعه دهید، روح شهید جمهور زمانی شاد می‌شود که این اتفاقات بدون وقفه به ثمر بنشیند و مسائل استان و مشکلات مردم حل و فصل شود، چرا که این استان ظرفیت‌های بی‌نظیر انسانی، تاریخی، گردشگری و تجاری دارد، این‌ها شناسنامه کاری رئیس جمهور شهید منصوبان و مسؤولان است که با لطف الهی و توجهات ائمه اطهار و تلاش بی‌وقفه همگان به نتیجه نشست.

وی گفت: مسیر رئیس جمهور شهید و همراهانش باید ادامه یابد چرا که مسیر عزت و اقتدار بوده، هیچ کاری بعد از ایمان به خدا مانند خدمت به خلق نیست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.