تاریخ انتشار: یکشنبه 1 مرداد 1402 - 8:20

شرکت گاز استان کرمان، به عنوان یکی از شرکت های پیشرو توسعه در استان کرمان و به گواه وزارت علوم همکار صنعتی برگزیده در سال ۱۴۰۱، تلاش فراوانی را برای برقراری روابط نزدیک با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی صورت داده است.

به گزارش نسیم صبا : منوچهر فلاح؛ مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: این تلاش‌های هدفمند به منظور بهره‌برداری از دستاوردهای علمی و تحقیقاتی در زمینه پژوهش و تولید محصول، به صورت مداوم و پیوسته انجام گردیده است.
وی بیان کرد: با برگزاری بیش از ۱۰ جلسه تخصصی در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ بین کارشناسان خبره واحدهای مختلف شرکت گاز استان کرمان و دانشگاه‌های تحصیلات تکمیلی و صنعتی کرمان، شهید باهنر و فنی و حرفه‌ای چمران، ارتباطات قوی‌تری بین این دو نهاد برقرار شده است.
فلاح افزود: در این جلسات، موضوعات پژوهشی کاربردی و چالش‌های موجود در صنعت گاز مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفته و این تلاش‌ها به منظور ایجاد ارتباط نزدیک و تقویت همکاری‌های علمی و پژوهشی بین دانشگاه و صنعت گاز انجام می پذیرد.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان ادامه داد: علاوه بر این، عقد تفاهم‌نامه‌های علمی، آموزشی، فناوری و پژوهشی با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی مذکور از نتایج مهم این همکاری‌هاست.
به گفته وی این تفاهم‌نامه‌ها، به نیازهای دو طرف توجه کرده و در راستای تبادل دانش، انتقال فناوری، آموزش مشترک و تبیین طرح‌های پژوهشی منعقد شده اند. بدین ترتیب، ارتباط نزدیک شرکت گاز استان کرمان با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، توانسته است پیشرفت در حوزه پژوهش و تولید محصول را تسهیل کرده و به هدف نهایی یعنی فناوری محوری راهی باز کند.
فلاح تصریح کرد: تا به امروز، شرکت گاز استان کرمان با بهره‌گیری از ظرفیت علمی و آموزشی استان، پروژه‌های پژوهشی و فناورانه متعددی را به تحقق رسانده و این نتایج پژوهشی علاوه بر افزایش عملکرد و بهبود وضعیت صنعت گاز،به توسعه ایده های جدید در استان منجر گردیده است.
وی در پایان گفت: به این ترتیب، تعامل نزدیک میان شرکت گاز استان کرمان و دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی را می‌توان به‌عنوان یک مثال موفق از همکاری موثر میان صنعت و دانشگاه در مسیر توسعه علمی و صنعتی در نظر گرفت.

تهیه و تنظیم : رضا محکم