باید به شکل گرفتن اعتماد عمومی به کشور، دولت و نظام کمک کرد

به گزارش نسیم صبا ازپایگاه اطلاع رسانی دولت، علی احمدنیا در همایش سراسری مدیران روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: امروز روایتسازی بزرگترین چالش ما در روابط عمومیها است، ما در روایت اول ساختن بسیار ضعیف هستیم.
وی با اشاره به صحبتهای مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین، کار کردن در حوزه روابط عمومی را کاری از سر علاقه توصیف کرد و توضیح داد: هیچ نگاه یکپارچه در حوزه ارتباطات وجود ندارد و این پاشنه آشیل همه وزارتخانهها میتواند باشد. حادثه بندر عباس نشان داد وقتی بحرانی شکل گیرد دیگر نمیتوان تفکیک کرد که کدام وزارتخانه مقصر است.
رئیس امور اطلاعرسانی دولت همچنین در بخش دیگر سخنان خود خطاب به مدیران روابط عمومی حاضر در جمع، ادامه داد: در شرایطی هستیم که مهم ترین وظیفه در نظر گرفته شده برای دولت، امیدآفرینی است. بنابراین نباید تولیدات رسانهای را صرفا به تبیین دستاوردهای مالی اختصاص داد.
احمدنیا همچنین با تاکید بر اهمیت حضور پررنگ مدیران روابط عمومی در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: کارکردن با مدیر روابط عمومی که حاضر نیست دستاوردهای دولت را بیان کند و دغدغه دولت را داشته باشد، سخت است. باید جلوی افرادی که فعالیتهای روابط عمومی را تخریب میکنند؛ گرفت و ما تاکید جدی بر حضور پررنگ افراد فعال در روابط عمومی وزارتخانهها در فضای مجازی را داریم چراکه اگر جا بمانید فضای مجازی به شما رحم نمیکند و اجازه نمیدهد روایت شما شکل گیرد.
وی همچنین تاکید کرد که نباید حوزه روابط عمومی را ذیل دفتر مدیرعامل دید، روابط عمومیها شخصیت مستقل دارند و باید اجازه داد روابط عمومیها در پست سازمانی خود فعالیت کنند.
رئیس امور اطلاعرسانی دولت با اشاره به اهمیت حفاظت از برند مجموعهها و وزارتخانهها در بحران و جلوگیری از آسیبدیدگی آنها، یادآور شد: نباید بگذاریم برند وزارتخانهها در بحرانها آسیب ببیند. نگاه خانوادگی باید به وزارتخانه داشته باشیم. برای مثال اگر بحرانی در یک زیرمجموعه از وزارتخانهای رخ داد نباید آن را جدا از وزارتخانه حتی دولت دید و بیتفاوت بود. مردم وزارتخانهها را از هم منفک نمیبینند و نهایتا اگر آسیبی ایجاد شود آن را معطوف به مجموعه دولت میدانند. بنابراین باید به شکل گرفتن اعتماد عمومی به کشور، دولت و نظام کمک کرد.
احمدنیا بیان کرد: برخی فعالیت در حوزه روابط عمومی را به صرف اینکه نسبتی با مدیر عامل دارند؛ انتخاب کردند و فعالیت آنها از سر عشق و علاقه و شوق برای روابط عمومی نیست. این درحالی است که باید با جان و دل برای روابط عمومی تلاش کرد اما فقط تلاش کردن نیز کافی نیست. مدیر عاملی که نگاه رسانهای ندارد؛ نمیتواند به پیشبرد اهداف روابط عمومی کمک کند. باید مدیر روابط عمومی توسط مدیرعامل حمایت شود.
وی افزود: وقتی تقدیرها و تحسینها و امتیازها برای مدیران حوزههای دیگر شرکت درنظر گرفته شود و چالشها و بحرانها را گردن روابط عمومی بندازیم؛ اهداف پیش نمیروند. نمیخواهم از این واژه استفاده کنیم اما همه ما این جمله را در فضای مجازی شنیدهایم که “کار روابط عمومیها الزاما صاف کردن نیست”. حضور مداوم و ثابت روابط عمومی در جلسات هیات مدیره ضروری است. باید مدیر روابط عمومی مطلع باشد که در شرکت چه خبر است.
رئیس امور اطلاع رسانی دولت در خصوص لزوم اهمیت دادن به حوزه روابط عمومی برای ساخت روایت، تصریح کرد: برای مثال وزارت صنعت، معدن و تجارت اخیرا ذیل پیمان اوراسیا، اقداماتی انجام داد که نتیجه آن این شد که ۸۷ درصد مبادلات مالی ما با کشورهای اوراسیا با تعرفه صفر انجام شود. روایت این اقدام با سفر ترامپ در خاورمیانه و با آن ادبیات گستاخانه او درباره ایران، همزمان شد. این اتفاق خوب نشان داد ایران نه تنها پا برجا است بلکه بالاترین سطح مبادلات را با سایر کشورها دارد. اما فقط یک خط درباره خبر این اقدام مهم منتشر شد. دوستان باید بیش از گذشته زحمت کشیده و مدیران آنها قدردان باشند.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰