تاریخ انتشار : شنبه 16 تیر 1403 - 7:21
کد خبر : 18484

برد ایران در وقت اضافه/مشارکت در مرز ۵۰ درصد

برد ایران در وقت اضافه/مشارکت در مرز ۵۰ درصد
رای‌گیری دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با افزایش مشارکت حدود ۱۰ درصدی نسبت به دوره قبل به پایان رسید.

‌به گزارش نسیم صبا از مهر: مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور و نمایندگی‌های ایران در کشورهای مختلف از ساعت ۸ صبح آغاز و تا ساعت ۲۴ ادامه داشت.

مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری جمعه ۸ تیر ماه برگزار شد. بر اساس اعلام وزارت کشور در مرحله اول ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵ رأی اخذ شده که مسعود پزشکیان ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رأی و سعید جلیلی ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ به مرحله دو انتخابات راه یافتند.

در مرحله دوم، مسعود پزشکیان با کد انتخاباتی ۲۲ و سعید جلیلی با کد انتخاباتی ۴۴ با هم رقابت کردند و رأی‌گیری در حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رأی انجام شد
به گزارش خبرنگار مهر، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران، گفت: مهلت زمان اخذ رای به پایان رسید، لذا اعضای مسئول موظف هستند از افرادی که برای رای دادن در صف شعب حضور دارند، رای بگیرند و وقتی مطمئن شدند فردی برای رای دادن دیگر در شعبه نیست، شمارش آراء را آغاز کنند.

مهلت زمان اخذ رای به پایان رسید

وی افزود: بعد از شروع شمارش آرا و صورت جلسه امضا می‌شود و در نهایت به وزارت کشور اعلام می‌شود که در نهایت اخبار نهایی را اعلام می‌کنیم. البته مانند دور قبل به محض اینکه شمارش و تجمیع با تایید فرماندار و رییس هیات نظارت استانداری قرار بگیرد، شمارش آغاز می‌شود.

اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه در این مرحله دو داوطلب حضور دارند، کار شمارش آراء آسان‌تر خواهد بود و قبل از ظهر نتیجه نهایی را اعلام می‌کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.