تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اسفند 1400 - 10:16
کد خبر : 989

۱۴ طرح آبرسانی روستایی در زادگاه شهیدسردار سلیمانی افتتاح شد

۱۴ طرح آبرسانی روستایی در زادگاه شهیدسردار سلیمانی افتتاح شد
۱۴ طرح آبرسانی روستایی روز (دوشنبه) با حضور برخی فرماندهان سپاه در شهرستان رابُر زادگاه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی به بهره برداری رسید.

۱۴ طرح آبرسانی روستایی امروز (دوشنبه) با حضور برخی فرماندهان سپاه در شهرستان رابُر زادگاه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم افتتاح گفت: طی چند سال اخیر تاکنون با مشارکت همه رده های سپاه چهار هزار و ۸۵۶ پروژه عمرانی و ۱۴ هزار و ۸۰۲ پروژه غیرعمرانی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان در استان کرمان اجرایی شده است.

سردار سید ضیاءالدین حزنی افزود: پروژه های عمرانی شامل ساخت درمانگاه، مسکن، سرویس بهداشتی، مسجد و مدرسه، غسالخانه، آبرسانی، کشاورزی و ساخت راه و پل روستایی بوده است.

وی تصریح کرد: همچنین استان کرمان در بحث پروژه های غیرعمرانی مانند تهیه جهیزیه، سبد لباس و کمک های معیشتی و مومنانه خوب عمل کرده است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: پروژه های نیمه تمام در منطقه حتما باید تمام شود و قول می دهیم که پنج هزار جهیزیه به استان کرمان کمک کنیم و بین شهرهای استان با کمک سپاه مجتمع بین راهی ساخته شود.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این آیین با اشاره به اینکه آبرسانی مهمترین موضوع در استان کرمان است اظهارداشت: ما تنش آبی و پایدار نبودن آب را داریم و برای حل این مشکل قرارگاه نهضت آبرسانی حاج قاسم سلیمانی مرد میدان را تاسیس کردیم و سپس به خیر بزرگوار آقای ابراهیمی وصل شدیم.

سردار حسین معروفی با اشاره به اینکه اطلس آب کرمان تهیه شده گفت: یک هزار و ۲۳۰ روستا در این استان مشکل تامین آب آشامیدنی دارند و ظرف سه ماه مشکل آب ۲۶ روستای شهرستان کهنوج با نگاه جهادی حل شد.

وی تاکید کرد: با افتخار اعلامی می کنیم تا پایان اسفند ماه آبرسانی به ۳۴۰ روستای استان کرمان انجام می شود و تا سوم خرداد سال آینده ۴۰۳ روستا با جمعیت ۴۷ هزار و ۹۱۰ خانوار و ۱۶۷ هزار و ۸۵۰ نفر دارای آب آشامیدنی پایدار می شوند که برای این کار ۸۵۰ کیلومتر کانال زنی و لوله گذاری انجام شده است.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان ادامه داد: برای سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تعداد ۶۹۹ روستا رفع تنش آبی می شوند و سعی می کنیم با کمک دولت انقلابی، خیرین و بسیج گروههای جهادی و مشارکت مردمی تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۲ مشکل آب روستاهای این استان را حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه اولویت های بعدی ما حوزه بهداشت سپس اشتغال و مسکن محرومان است افزود: در حوزه های خدمات اجتماعی، کمک های مومنانه و معیشتی نیز دغدغه داریم و از حوزه فرهنگ نیز نباید به دلیل مشکلات اقتصادی غافل بشویم و فرهنگ را نادیده بگیریم.

سردار معروفی بیان کرد: در یک سال اخیر ۹ پروژه اشتغالزایی، ۴۲ پروژه آب کشاورزی و احیا و لایروبی قنوات، تکمیل، احداث و تعمیر ۴۷ مدرسه، ۳۴۶ خانه مددجو، ۳۵ مسجد، ۱۹ خانه عالم، احداث چهار غسال‌خانه، ۶۳ پایگاه مقاومت بسیج، یک هزار و ۶۱ سرویس بهداشتی و حمام نیز توسط بسیج سازندگی در استان کرمان اجرا شده است.

وی تصریح کرد: با ساماندهی ۲ قرارگاه در شرق و جنوب استان کرمان به دنبال رعایت توازن نیرو و امکانات در مناطق محروم هستیم و ما رقیب کسی در این استان نیستیم بلکه تمامی کارها و اقدامات ما در راستای مکتب شهید سلیمانی انجام می شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: تا پایان امسال فاز اول ساخت ۵۰۰ مسکن مددجویان با همکاری کمیته امداد به پایان می رسد و همچنین فاز دوم عملیات ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی نیز آغاز می شود.

شهرستان رابر در فاصله ۱۸۵ کیلومتری جنوب غرب مرکز استان قرار دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.