تاریخ انتشار : شنبه 6 فروردین 1401 - 22:21
کد خبر : 1424

یک میلیون مسافر نوروزی وارد کرمان شدند

یک میلیون مسافر نوروزی وارد کرمان شدند
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: حدود یک میلیون مسافر نوروزی از ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا روز پنج فروردین ۱۴۰۱ وارد این استان شده اند.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، فریدون فعالی روز شنبه در دومین نشست ستاد خدمات سفر استان کرمان افزود: این آمار نسبت به سال ۹۸، بیش از ۲۸ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت ۸۶ هزار گردشگر و مسافر نوروزی در تاسیسات گردشگری، مدارس و طرح شهید سلیمانی و زائرسراها اقامت داشته‌اند که نسبت به سال ۹۸، بیش از ۲۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان تاکید کرد: نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر مسافر نوروزی هم از ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا پنجم فروردین ماه سالجاری از اماکن تاریخی و فرهنگی استان کرمان دیدن کرده‌اند.

وی با اشاره به حضور بی نظیر گردشگران و مسافران نوروزی در کنسرت سالار عقیلی در باغ شاهزاده ماهان و ارگ تاریخی بم اظهار داشت: بالغ بر هشت هزار نفر در باغ شاهزاده و قریب به ۲۵ هزار نفر نیز در ارگ بم از این کنسرت استقبال کردند.

فعالی با اشاره به انجام نظرسنجی از مسافران نوروزی در کرمان خاطرنشان کرد: این نظر سنجی‌ها به کاهش نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت دستگاه‌ها برای ارائه بهتر خدمات به گردشگران کمک می‌کند.

۴۹۲ مرکز اقامتی با ۱۱ هزار و ۹۶۵ تخت و سه هزار و ۷۸۲ اتاق ایام نوروز ۱۴۰۱ به گردشگران و مسافران نوروزی این استان خدمات ارائه می‌کنند.

کرمان با هشت اثر ثبت جهانی بیشترین آمار آثار ثبت جهانی کشور را در بین استان ها به خود اختصاص داده و ارگ بم به عنوان بزرگترین سازه خشتی جهان، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی ترین درفش جهان از این کویر در منطقه شهداد به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم و نیز روستای دارستان سیرجان و این شهرستان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی پیچ از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می روند و این تنها گوشه ای از جاذبه های گردشگری و طبیعی این دیار است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.