تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 دی 1401 - 12:44
کد خبر : 7105

گزارش بازار‌ها ی۷ دی ۱۴۰۱ | پیش بینی قیمت طلا برای سال ۲۰۲۳

گزارش بازار‌ها ی۷ دی ۱۴۰۱ | پیش بینی قیمت طلا برای سال ۲۰۲۳
به صورت روزانه نبض بورس وضعیت بازار‌های موازی بورس (بیت کوین، سکه، طلا و دلار) را بررسی خواهد کرد و ضمن مرور روند هفتگی این بازار‌ها به بررسی گزارش وضعیت قیمت و اخبار مهم بازار در همان روز خواهد پرداخت. بازار‌ها در روز جاری ۷ دی ۱۴۰۱ چگونه بود؟

بازار بیت کوین در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۱۶۸۵۱-۱۶۷۰۷ دلار در نوسان بود. قیمت این رمزارز امروز در محدوده‌ی ۱۶۷۰۷ دلار معامله شد و نسبت به روز دوشنبه ۰.۸۳ درصد کاهش داشته است.

قیمت سکه
قیمت سکه طرح جدید در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۱۹۷۹۵۰۰۰-۱۸۱۴۹۰۰۰ تومان در نوسان بود. قیمت این سکه امروز در محدوده‌ی ۱۹۷۹۵۰۰۰ تومان معامله شد و نسبت به روز دوشنبه ۰.۷۶ درصد افزایش داشته است.
پیرو درخواست بانک مرکزی، از روز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰ تا اطلاع ثانوی، انجام معامله توسط اشخاص حقیقی به نحوی که در پایان هر روز معاملاتی میزان دارایی هر شخص در نماد‌های گواهی سپرده کالایی سکه طلا از ۱۰.۰۰۰ ورقه (معادل ۱۰۰ سکه) فزونی یابد، مجاز نیست.
همچنین افزودن دارایی از طریق انجام معامله برای اشخاص حقیقی که پیش از تاریخ فوق الذکر مجموع دارایی آن‌ها در نماد‌های گواهی سپرده سکه طلا بیش از سقف مذکور بوده، مجاز نمی‌باشد. /تسنیم

قیمت طلا
قیمت طلای ۱۸ عیار در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۱۹۵۸۰۰۰-۱۷۷۰۳۰۰ تومان در نوسان بود که امروز در محدوده‌ی ۱۹۵۸۰۰۰ تومان معامله شد و نسبت به روز دوشنبه ۳.۸ درصد افزایش داشته است.
در میان پیش‌بینی‌های بدبینانه بانک مرکزی آمریکا برای سال آینده، اوله هانسن، رئیس بخش استراتژی کالای ساکسو پیش‌بینی کرد که قیمت طلای نقطه‌ای می‌تواند در سال ۲۰۲۳ از ۳ هزار دلار در هر اونس فراتر رود – حدود ۶۷ درصد بیشتر از قیمت فعلی آن که حدود ۱۷۹۷ دلار در هر اونس است.
استین یاکوبسن، مدیر ارشد سرمایه گذاری در Saxo، به CNBC گفت: از اینکه شاهد این باشیم که اقتصاد‌های کالا محور بخواهند به سمت طلا بروند، چون جایگزین‌های بهتری وجود ندارد، تعجب نمی‌کنم. او افزود: من فکر می‌کنم طلا به پرواز در خواهد آمد.
به گفته شرکت اطلاعات کالا‌های جهانی CRU، در حالی که تحلیلگران انتظار افزایش قیمت طلا در سال ۲۰۲۳ را دارند، افزایش به این بزرگی بعید است. کریل کریلنکو، تحلیلگر ارشد CRU، به CNBC گفت: «انتظارات قیمت ما بسیار معتدل‌تر است.» او گفت: «یک فدرال رزرو کمتر تندرو شاید منجر به ضعیف‌تر شدن دلار آمریکا می‌شود، که به نوبه خود می‌تواند به گاو‌های طلا فضای تنفس و انرژی بیشتری بدهد تا در سال آینده نوسان بالایی را شاهد شوند و قیمت‌ها را به ۱۹۰۰ دلار در هر اونس افزایش دهد.»
کریلنکو تاکید کرد، با این حال، همه این‌ها به حرکت‌های فدرال رزرو بستگی دارد. او گفت: «هر گونه اشاره‌ای به افزایش قوی نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا قیمت طلا را کاهش می‌دهد.» /دنیای اقتصاد

قیمت دلار
قیمت دلار در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۳۷۰۰۰-۳۶۷۰۰ در نوسان بود که امروز در محدوده‌ی ۳۷۰۰۰ معامله شد و نسبت به روز دوشنبه ۰.۸۱ درصد افزایش داشته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.