تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 آذر 1401 - 7:24
کد خبر : 6480

گره ۲۸ ساله وقف ناتمام در یکی از روستاهای کرمان

گره ۲۸ ساله وقف ناتمام در یکی از روستاهای کرمان
رئیس کل دادگستری استان کرمان بر گره گشایی موقوفه‌ای که ۲۸ سال در روستای هوتک بلااستفاده مانده تاکید کرد.

به گزارش نسیم صبا:بازدید رئیس کل دادگستری استان کرمان از مرکز احداث شده در روستای هوتک که ۲۸ سال بلااستفاده باقی مانده است، سرآغازی برای پیگیری قضائی به منظور بهره برداری مناسب از این فضا خواهد بود و بر مبنای تأکیدات مقام عالی قضائی در استان کرمان، دراین مجموعه باید نفع مردم منطقه و نیت واقف اجرایی شود.

حاج ماشاالله رمضانی کریم، خیّر این مجموعه در سال ۱۳۷۳، زمینی به مساحت ۲۴ هزار متر مربع را برای احداث بیمارستان ۴۵ تختخوابی در ۳۵ کیلومتری مرکز شهر کرمان وقف و احداث ساختمان آن را با زیربنای چهار هزار متر مربع شروع کرد و کار اجرایی این مجموعه تا جایی پیش رفته که حتی گچ کاری و خرید تخت‌های آن نیز انجام شده و در زمینه برق کشی و تأسیسات آن نیز اقدام شده است.

حاج ماشاالله تعدادی تلمبه آب کشاورزی و مقداری باغ پسته را به منظور کمک به ساخت این بنا وقف کرده اما این بیمارستان پس از فوت واقف، ناتمام رها و تنها اقدامی که پس از فوت وی انجام شد، تعویض تابلوی درب بیمارستان و تبدیل آن به مرکز بهداشتی و درمانی در سال ۸۵ بوده است.

بر مبنای درخواست اهالی منطقه هوتک، رئیس کل دادگستری استان کرمان از این مجموعه بازدید کرد و در جمع مردم گفت: با توجه به نیت واقف، دانشگاه علوم پزشکی و سایر سازمان‌های مربوطه باید درباره ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی این ساختمان نیازسنجی‌های لازم را انجام دهد و در صورت تائید نیاز این منطقه به بیمارستان، دانشگاه علوم پزشکی نسبت به تأمین پزشک و کادر درمانی مورد نیاز اقدام کند.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی بر تشکیل پرونده قضائی به منظور بررسی قصور احتمالی و اختلافات مطرح شده در رابطه با این مکان تاکید کرد و گفت: این ساختمان ظرفیتی است که نباید بلااستفاده باقی بماند و بر اساس نیت واقف به نحوی به کارگیری شود که مردم و مسافرانی که از این منطقه عبور می‌کنند، از مزایای درمانی آن بهره مند شوند.

وی اولویت اول در بهره برداری از این مجموعه را توجه به نیت واقف دانست و اظهارداشت: این ظرفیت قریب ۲۸ سال بلااستفاده باقی مانده و در صورتی که ۲۷ سال دیگر نیز هم معطل بماند، مشکلی حل نمی‌شود و در این رابطه باید تلاش شود که درخواست مردم و نیت واقف محقق گردد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان تصریح کرد: مردم منطقه نیز آمادگی خود برای همکاری در بهره برداری از این مجموعه بهداشتی و درمانی را مطرح کرده‌اند که این مهم نیز باید مورد توجه قرار گیرد. روستای هوتک از توابع بخش چترود شهرستان کرمان است که با ۳۵ کیلومتر فاصله از مرکز استان در مسیر مسافران عبوری به مشهد مقدس قرار دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.