تاریخ انتشار : شنبه 5 آذر 1401 - 6:29
کد خبر : 6128

کاهش قیمت‌گذاری در خودروهای پرتیراژ تا پایان سال/ سود سهام عدالت ۲ برابر شد

کاهش قیمت‌گذاری در خودروهای پرتیراژ تا پایان سال/ سود سهام عدالت ۲ برابر شد
رییس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه باید تا انتهای سال به سمتی برویم که به تدریج کاهش قیمت گذاری در مورد قیمت خودروهای پرتیراژ صورت پذیرد، گفت: امسال با تدبیری که اتخاذ شد سود سهام عدالت در ۲ مرحله واریز می‌شود که پیش‌بینی می‌شود ارقام آن ۲ برابر سال گذشته باشد.

به گزارش نسیم صبااز وزارت امور اقتصادی و دارایی، «حسین قربان زاده» به نکات مطرح شده در سه نشستی که با حضور فعالان بخش خصوصی صنعت و اساتید دانشگاه برگزار شد اشاره کرد و افزود: حوزه نخست، مربوط به نحوه مداخله دولت بود که به نحوه ورود و ظهور دولت در جایگاه تنظیم گری اشاره شده است، حوزه دوم مبحث اهلیت‌سنجی و صلاحیت خریداران بود و حوزه سوم بحث باز شدن قفل سهامداری این خودروسازان بود.

وی ادامه داد: با توجه به سهام چرخشی و تودلی که هر ۲ شرکت دارند و در راستای افزایش کارایی و بهره‌وری و کاهش مداخله دولت لازم است تا واگذاری به طور حتم انجام شود.

قربان زاده گفت: همچنین در خصوص قیمت‌گذاری این ۲ خودروساز باید به طور حتم تا انتهای سال به سمتی برویم که شاهد شیب نزولی باشیم و به تدریج کاهش قیمت گذاری در مورد قیمت خودروهای پرتیراژ صورت پذیرد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: اکنون زیان انباشته خودروسازان بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است که در نتیجه این اقدامات عملاً خودروسازان از زیان خارج می‌شوند و به سمتی خواهیم رفت که جذابیت برای سهام ایجاد شود.

وی بیان کرد: البته سهم دولت در ایران خودرو پنج درصد و در سایپا ۱۷ درصد است که ملاک نیست بلکه باید نگاه جامع‌تری به این داشت، همچنین زیرمجموعه‌های کل این ۲ شرکت به نحوی واگذار شود که هم نقدینگی داخل شرکت بیاید و همین شرکت‌ها به بهره‌وری و کارایی برسند.

قربان زاده ادامه داد: در ادامه تشکیل جلسات نهایی بین وزارت اقتصاد و وزارت صمت یک سند مشترک را به صورت شفاف اعلام می‌کنند تا تعهدی برای دولت سیزدهم در حوزه خودروسازها و شرکت‌های ایران خودرو و سایپا باشد و پس از کشاکشی که طی سال‌های گذشته درباره واگذاری این دو خودروساز داشتیم از این پس اقدام عملی را شاهد باشیم.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره آزادسازی سهام وثیقه گفت: در شورای عالی اصل ۴۴ در ماه گذشته دستوری از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد، مبنی بر اینکه سهام شرکت‌هایی که در لیست واگذاری قرار دارد، آزاد شود.

وی ادامه داد: طی یک ماه باید این کار انجام شود؛ در غیر این صورت این اجازه به وزارت اقتصاد داده شده که از محل سایر سهام در لیست واگذاری آنها جایگزین شوند.

قربان زاده درباره واریز سود شرکت‌های غیربورسی هم اظهار کرد: این سود بعد از افزایش سرمایه‌ای که شرکت‌های غیر بورسی می‌دهند به حساب سهامداران واریز می‌شود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی بیان کرد: با توجه به اینکه سود امسال هم در حال جمع‌آوری است با آن ترکیب خواهد شد و با سود سهام عدالت پرداخت می‌شود.

قربان زاده درباره سهام عدالت هم افزود: امسال با تدبیری که وزیر اقتصاد و شورای عالی بورس داشتند، سود سهام عدالت در ۲ مرحله واریز می‌شود که پیش‌بینی می‌شود ارقام آن ۲ برابر سال گذشته باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.