تاریخ انتشار : یکشنبه 13 شهریور 1401 - 8:41
کد خبر : 3806

کارنامه‌ دستگاه‌ها درباره پیوستن به «پنجره واحد» فردا به رئیس‌جمهور داده می‌شود

کارنامه‌ دستگاه‌ها درباره پیوستن به «پنجره واحد» فردا به رئیس‌جمهور داده می‌شود
وزیر ارتباطات گفت: با توجه به نزدیک شدن به زمان قانونی پیوستن دستگاه‌های اجرایی به پنجره‌ واحد خدمات دولت، فردا در جلسه هیات دولت کارنامه دستگاه‌ها را در اختیار رئیس‌جمهور و وزرا قرار خواهم داد.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» پس از ۲۰ سال انتظار در دولت سیزدهم اجرایی شد و کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور موظفند تا پایان شهریورماه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شوند.

در ابتدای دولت سیزدهم با درک مشترکی که نسبت به اهمیت تحقق دولت الکترونیکی وجود داشت همگرایی بخش‌های مختلف آغاز شد تا زمینه شکل‌گیری دولت هوشمند و تبادل داده و سرویس بین دستگاهی فراهم شود.

مدتی قبل در جلسه هیئت دولت مقرر شد تا هر هفته دستگاه‌هایی که به پنجره ملی خدمات پیوسته‌اند یا دستگاه‌هایی که هنوز در این الحاق تأخیر دارند، معرفی شوند. اکنون پنجره واحد خدمات به یکی از اولویت اصلی دولت تبدیل‌شده تا بتوان نظام خدمت‌رسانی به مردم را به یک نظام آسان و در دسترس تبدیل کرد.

«عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز در حاشیه مراسم «همگام با اربعین، همراه با فناوری» در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر آخرین وضعیت پیوستن‌ دستگاه‌های اجرایی به «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» گفت: فردا در جلسه هیات دولت، کارنامه همه اعضای دور میز را هم به خودشان و هم به رئیس جهموری ارائه می‌دهم تا دستگاه‌هایی که پای کار نیامده‌اند معرفی شوند.

وی تاکید کرد: اکنون موجی راه افتاده برای پیوستن به پنجره واحد و امیدواریم تا پایان زمان قانونی، دستگاه‌های مختلف حتی با خدمات کم نیز به این پنجره بپیوندند و از این طریق خدمات خود را ارائه بدهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.