تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 تیر 1401 - 7:36
کد خبر : 2750

پرداخت همه مطالبات گندمکاران تا هفته آینده/ خرید تضمینی گندم به مرز ۵ میلیون تن رسید

پرداخت همه مطالبات گندمکاران تا هفته آینده/ خرید تضمینی گندم به مرز ۵ میلیون تن رسید
وزیر جهاد کشاورزی از پرداخت به‌روز مطالبات گندمکاران تا هفته آینده خبرداد و گفت: تاکنون چهار میلیون و ۹۰۰ هزار تن گندم خریداری شده و در حال رسیدن به مرز ۵ میلیون تن هستیم.

به گزارش نسیم صبا از وزارت جهاد کشاورزی، «سید جواد ساداتی نژاد» در خبر شبکه یک سیما، درباره پرداخت مطالبات گندمکاران، ضمن ابراز امیدواری برای پیش‌بینی خرید گندم در مرز ۶ میلیون تن، افزود: سال گذشته میزان خرید گندم در کشور ۴.۵ میلیون تن بوده است.

وی با بیان اینکه تا به امروز ۴۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران پرداخت شده است، تصریح کرد: با پرداخت ۱۱ هزار میلیارد تومان دیگر از مطالبات گندمکاران طی امروز تا ۱۱ تیرماه مطالبات گندم خریداری شده پرداخت شده است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: تلاش می‌کنیم تا ۱۰ روز عقب‌ماندگی در پرداخت مطالبات را از طریق بانک‌های مختلف و سازمان برنامه و بودجه تا هفته آینده به روز کنیم.

ساداتی نژاد خاطرنشان کرد: ۱۵هزار میلیارد تومان از این مبلغ را بانک کشاورزی بر اساس قانون پرداخت خواهد کرد؛ همچنین ۱۵ هزار میلیارد تومان دیگر برعهده سایر بانک‌ها بوده و الباقی بر عهده سازمان برنامه و بودجه است.

وی با تاکید بر اینکه نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری در پرداخت مطالبات گندمکاران داریم، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا با سرعت خودمان را در این زمینه به‌روز کنیم.

مقام عالی وزارت با اشاره به اتخاذ سه تصمیم مهم در ابتدای امسال برای حمایت از تولید داخل بخصوص در گندم و رسیدن به خودکفایی و کاهش وابستگی در دولت سیزدهم، افزود: در ابتدای سال قیمت گندم به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت که تصمیم بسیار مهمی بوده است.

بابت تاخیر در پرداخت مطالبات عذرخواهی می‌کنم

ساداتی نژاد با اشاره به کاهش ۴۵ درصدی قیمت کودهای پایه در این راستا، گفت: این اتفاق در تغذیه اثرگذار است و فوق‌العاده مهم در عملکرد غلات به شمار می‌رود.

وی خرید قراردادی از شهریورماه را سومین تصمیم برای حوزه گندم عنوان کرد و بیان داشت: لذا ما در سال آینده با این سه تصمیم؛ وضعیت بسیار مطلوبی را در تولید گندم، خرید آن و رسیدن به خودکفایی خواهیم داشت.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که ما روزانه در حال خرید گندم هستیم، یادآور شد: این خرید تا مردادماه ادامه خواهد داشت و ما در حال حاضر ده روز تاخیر در پرداخت گندم خریداری شده داریم و با پیگیری‌های در حال انجام آن را به‌روز خرید نزدیک‌تر می‌کنیم.

ساداتی نژاد در پایان از همه گندمکاران که در جهت خودکفایی و تامین امنیت غذایی تلاش می‌کنند، از بابت تاخیر در پرداخت مطالبات عذرخواهی کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.