تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 بهمن 1401 - 7:57
کد خبر : 7898

وزیر نیرو: ۳۲۵ مگاوات انرژی تجدیدپذیر در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است

وزیر نیرو: ۳۲۵ مگاوات انرژی تجدیدپذیر در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است
وزیر نیرو گفت: در دولت سیزدهم اجرای چند کلان پروژه در قالب نیروگاه‌های تجدیدپذیر به ظرفیت بیش‌از چهار هزار مگاوات با مصوبه شورای اقتصاد در کشور در حال ساخت هست که ۳۲۵ مگاوات آن مربوط به سیستان و بلوچستان است.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا علی اکبر محرابیان شامگاه سه‌شنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان که با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر نفت و مجمع نمایندگان این استان برگزار شد با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی وزارت نیرو در این استان طی یکسال اخیر اظهارداشت: سه نیروگاه برق در زاهدان در این مدت به بهره‌برداری رسید و اقدامات اجرایی برای ساخت یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در این شهر نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط سیستان و بلوچستان نیاز به تقویت تولید برق داریم افزود: طبق برنامه زمانبندی شده اقداماتی از سوی وزارت نیرو در این استان برنامه ریزی شده که در حال انجام است.

وزیر نیرو گفت: یکی از اقدامات مهم در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر ساخت نیروگاه بزرگ میل نادر در منطقه سیستان است که از این محل ۵۰ مگاوات انرژی به شبکه برق سیستان و بلوچستان متصل می‌شود.

وی در بخش انرژی‌های تجدید پذیر خانگی اظهارداشت: همچنین هفت هزار واحد پنج کیلوواتی خانگی تولید انرژی برق در سیستان و بلوچستان توسط مددجویان بهزیستی و کمیته امداد (ره) در این استان حال انجام است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.