تاریخ انتشار : یکشنبه 17 مهر 1401 - 8:18
کد خبر : 4655

وزیر نیرو: توان نیروگاه های برق ارتقا می یابد

وزیر نیرو: توان نیروگاه های برق ارتقا می یابد
وزیر نیرو با بیان اینکه رفع کمبودهای برق در کشور نیازمند صرفه‌جویی است، گفت: برای استفاده حداکثری از ظرفیت تولید ارتقای نیروگاه‌های موجود در دستور کار است.

به گزارش نسیم صبا از مهر، علی اکبر محرابیان ظهر شنبه در آئین آغاز اجرا طرح توسعه و افزایش ظرفیت ایستگاه ۴۰۰ کیلو ولت برق کنگان اظهار داشت: به منظور توسعه تأسیسات برق‌رسانی در استان بوشهر اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته است. وزیر نیرو: توان نیروگاه های برق ارتقا می یابد

وی اضافه کرد: یکی از طرح‌ای مهمی که امروز شاهد آغاز اجرای آن هستیم طرح توسعه و افزایش ظرفیت ایستگاه ۴۰۰ کیلو ولت برق کنگان است که نقش مهمی در تأمین برق این منطقه خواهد داشت.

وزیر نیرو رفع ناترازی برق را یکی از برنامه‌های مهم وزارت نیرو عنوان کرد و ادامه داد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته شاهد اجرای طرح‌های توسعه صنعت برق در نقاط مختلف کشور خواهیم بود.

وی صرفه‌جویی در مصرف و مصرف بهینه را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: صرفه‌جویی ۱۰ هزار مگاوات برنامه‌های مدیریت مصرف از هم‌اکنون برای تابستان ۱۴۰۲ در دستور قرار گرفته است.

محرابیان از ارتقای نیروگاه‌های موجود برای استفاده حداکثری از ظرفیت تولید و طرح‌های توسعه‌ای در نیروگاه‌های حرارتی و برق آبی و تجدیدپذیر خبر داد و افزود: مدیریت مصرف برای افزایش راندمان و افزایش بهره‌وری صنعت برق مد نظر است.

طرح افزایش ظرفیت ایستگاه ۴۰۰ کیلوولت کنگان با اعتباری افزون بر هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال آغاز و این طرح در مدت ۱۲ ماه اجرایی خواهد شد.

محرابیان وزیر نیرو روز شنبه به منظور آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری از چند پروژه و بازدید از طرح‌های صنعت آب و برق از طریق فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس عسلویه وارد استان بوشهر شد.

بهره‌برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه با ظرفیت ۱۵۰۰ مگاوات و پست برق ۴۰۰ کیلوولتی درازی شهرستان دشتی از جمله برنامه‌های سفر امروز وزیر نیرو به بوشهر است.

همچنین وزیر نیرو از ۲ طرح آب‌شیرین کن بوشهر و سیراف به ترتیب به ظرفیت ۳۵ و ۲۸ هزار مترمکعب و سدهای دالکی و دشت پلنگ در شهرستان‌های دشتستان و دشتی بوشهر بازدید می‌کند.

آغاز عملیات اجرایی پست برق ۱۰۰ کیلو ولت کنگان و بازدید از طرح‌های صنعت آب و برق در جزیره خارگ از دیگر برنامه‌های محرابیان در سفر یک روزه به استان بوشهر است.

وزیر نیرو همچنین عصر امروز در نشست شورای اداری استان بوشهر شرکت می‌کند و پایان بخش سفر او حضور در مراسم گرامیداشت شهدای خلیج فارس (نبرد مستقیم با آمریکا در خلیج فارس) در سالروز شهادت شهید نادر مهدوی و همرزمانش در شهرستان دشتی خواهد بود.

لینک خارجی لینک داخلی وزیر نیرو: توان نیروگاه های برق ارتقا می یابد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.