تاریخ انتشار : یکشنبه 15 اسفند 1400 - 15:55
کد خبر : 959

وزیر تعاون: ستاد توسعه صادرات و خدمات استارتاپی به کشورهای منطقه تشکیل می‌شود

وزیر تعاون: ستاد توسعه صادرات و خدمات استارتاپی به کشورهای منطقه تشکیل می‌شود
- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یک ستاد ویژه برای توسعه صادرات و خدمات استارتاپی به کشورهای منطقه با حضور نمایندگان این شرکت‌ها در این وزارتخانه تشکیل می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یک ستاد ویژه برای توسعه صادرات و خدمات استارتاپی به کشورهای منطقه با حضور نمایندگان این شرکت‌ها در این وزارتخانه تشکیل می‌شود.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، «حجت الله عبدالملکی» روز یکشنبه در نشست با مدیران شرکت‌های دانش بنیان دیجیتال اظهار داشت: در این ستاد برای تسهیل گری جهت ورود کسب و کارهای نوین و نوپا و شرکت‌های استارتاپی هماهنگی‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: این ستاد در توسعه اشتغال و جلوگیری از مهاجرت نخبگان موثر خواهد بود. در این وزارتخانه با برنامه ریزی از دیپلماسی اقتصادی برای نقل و انتقال وجوه و مذاکرات با مقامات در کشورهای دیگر به صورت انحصاری و بازارسازی دریغ نخواهیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سیاست اقتصادی کشورمان اقتصاد مقاومتی است گفت: محور و مبنای قانونی دارد و دارای پنج ویژگی از جمله مردمی بودن، دانش بنیان بودن، عدالت محوری، درون زا و برون گراست که از این حوزه وارد کسب و کارهای نوین و نوپا می‌شویم.

وی اضافه کرد: اهمیت این کسب و کارها برای مردم ایران روشن شده است. شاید چندین سال قبل اینقدر واضح نبود. اکنون این نوع مشاغل در پیشرفت اقتصادی و رفاه و بهبود زندگی مردم موثر است.

عبدالملکی با اشاره به تکالیف دولتی در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد درون‌زا و برون گرا یکی از مصادیق جدی در کسب و کارهای نوین است که این مشاغل از فکرهای خلاق و نکته سنج شکل می‌گیرد. ما درکشورمان جوانان با ایده‌ها جذاب با اندوخته بالایی داریم.

وی افزود: مهمترین تهدید مهاجرت نخبگان است که صریح اعلام می‌کنیم با آن مخالف هستیم چراکه نخبگان سرمایه‌های کشورمان در فکرهای خلاق، توانمند و ایده پردازی هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه این وزارتخانه به دنبال اعزام نیروی کار به خارج از کشور است گفت: بیشتر مایل هستیم سرمایه گذاری بر روی افراد بیکار مطلق داشته باشیم که بعد از اعزام به کشور بازگردند.

وی افزود: در کسب وکارهای نوین فرصت‌های بی‌نظری وجود دارد که زیست بوم کسب و کارهای نوپا در کشورهای منطقه توسعه نیافته است که می‌توانیم از زیست بوم کشورمان برای ارائه خدمات و صادرات محصولات استفاده کنیم.

عبدالملکی ادامه داد: بسیاری از این کشورها روابط سیاسی عالی با کشورمان دارند. از این رو می‌توانیم زمینه توسعه کسب و کار را در کشورهای منطقه فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه مقر اصلی و پایگاه شرکت‌های دانش بنیان در کشورمان خواهد بود گفت: نخبگان می‌توانند خدمات و محصولات را در کشورهای منطقه ارائه کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز داشت: وزارت کار یکی از محورهای اساسی در ارتباط با کار و اشتغال به طور پایدار را دنبال می‌کند. اکنون در حال بررسی ورود به کسب و کارهای نوین و استارتاپ‌ها هستیم. در این زمینه نیازمند شکل گیری ۲ اقدام از جمله تشکیل کارگروه در حوزه روابط کار و تامین اجتماعی و ستاد ویژه هستیم.

وی خاطر نشان کرد: در ارتباط با فضای کسب و کار قوانینی وجود دارد که اگر نیاز به تغییر در لوایح و اصلاح قوانین باشد از سوی دولت پیگیر خواهیم شد و ضوابط جانبی و آیین نامه را برای تسهیل در فضای کسب و کارها صادر می‌کنیم.

عبدالملکی با بیان اینکه حضور در عرصه بین المللی یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم است گفت: این دولت مردمی چندین نقطه تمرکز اساسی دارد که طرح موضوع برونگرایی و حضور در اقتصاد جهانی است که در این زمینه کارهای اساسی اتفاق می‌افتد.

وی گفت: ۱۵ کشور همسایه داریم که هزار میلیارد دلار واردات در حوزه‌های مختلف انجام می‌دهند که نیاز است تا از این بازار استفاده کنیم و این سیاست راهبردی را با کمک اداره کل امور بین الملل فعال و پیگیری کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.