تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 اسفند 1401 - 8:02
کد خبر : 8594

وزیر امور خارجه: از بازگشت عراق به نقش طبیعی خود خرسندیم/ادامه مشورت ها در بغداد

وزیر امور خارجه: از بازگشت عراق به نقش طبیعی خود خرسندیم/ادامه مشورت ها در بغداد
حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به بغداد با اشاره به خرسندی ایران از بازگشت عراق به نقش طبیعی و موثر خود در منطقه گفت که این سفر با هدف پیگیری موضوعات دوجانبه، ادامه مشورت ها با بغداد در خصوص مسائل مهم منطقه ای و بین المللی صورت می گیرد.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، امیرعبداللهیان که به دعوت «فواد حسین» همتای عراقی وی به بغداد سفر کرده است، قرار است در این سفر دو روزه با مقام های سیاسی و قضایی عراق، دیدار و درباره مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفت و گو کند.

وزیر امور خارجه به خبرنگاران گفت: این سفر با هدف پیگیری موضوعات و مناسبات دو جانبه صورت می گیرد.

امیرعبداللهیان ادامه داد: مشورت های نزدیکی بین تهران و مقامات عالی رتبه عراق در خصوص مسائل مهم منطقه ای و بین المللی وجود دارد. ما امروز به دعوت جناب آقای فواد حسین وزیر امور خارجه عراق در بغداد هستیم تا بتوانیم آن مشورت ها را تکمیل کنیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: طبعا نقش منطقه ای عراق، امروز بیش از هر زمانی برجسته شده و حضور ما هم در عراق همزمان با برگزاری نشست پارلمان های عربی در این کشور است و این هم نشان می دهد که عراق به جایگاه طبیعی خود بازگشته است.

حسین امیرعبداللهیان تصریح کرد: ما با توجه به رابطه ممتازی که با عراق داریم و موضوعات متنوعی که در دستور کار روابط دو کشور وجود دارد از اینکه کشور دوست و برادر عراق در جایگاه طبیعی خود در منطقه قرار دارد، احساس رضایت و خرسندی می کنیم.

وزیر امور خارجه همچنین در محل شهادت فرماندهان پیروزی حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در مسیر فرودگاه بغداد توقف و به این شهدا ادای احترام کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.