تاریخ انتشار : دوشنبه 6 تیر 1401 - 8:03
کد خبر : 2368

وزیر اقتصاد به کرمان سفر می کند

وزیر اقتصاد به کرمان سفر می کند
- نماینده کرمان و راور در مجلس با اشاره به لزوم پیگیری طرح های اقتصادی در کرمان گفت: وزیر اقتصاد برای رفع موانع طرح های صنعتی و عمرانی به کرمان سفر می کند.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به برگزاری نشست دو روزه مسئولان اجرایی شهرستان‌های کرمان و راور در تهران اظهار داشت: هدف از این نشست آشنایی با پروژه‌های عمرانی کشور، دیدار با نمایندگان مجلس و مسئولان اجرایی و پیگیری مطالبات مردم در حوزه‌های مختلف مأموریتی بود.

وی افزود: نخستین موضوع بازدید از طرح‌های عمرانی شهرداری تهران بود تا شهرداران از این ظرفیت برای ماموریت‌هایی که دارند بهره بگیرند.

پورابراهیمی تصریح کرد: برنامه بعدی، نشست مشترک با معاونین وزرای کشور و وزیر راه و شهرسازی برای حل مشکلات مرتبط با این دو وزارتخانه بود و جلسه مشترکی در محل کمیسیون اقتصادی با معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برگزار شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: در این نشست درخواست اختصاص ماشین آلات و تجهیزات موردنیاز راهداری و آتش نشانی ارائه و مقرر شد با موافقت رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، فهرست اولویت‌ها تا هفته آینده ارائه و به زودی در این رابطه تصمیم گیری شود.

وی اظهار داشت: در بحث قیر آسفالت معابر مقرر شد با اولویت حوزه‌های مختلف طی نامه‌ای از سوی بنده ارسال شود و براساس آن بتوانیم سهمیه مازاد بر عدد تخصیص یافته، به حوزه کرمان و راور را پیگیری کنیم تا در مناطق موردنیاز و محروم استفاده شود.

پورابراهیمی تصریح کرد: اختصاص منابع با کارمزد ۴ درصد برای اجرای پروژه‌های اقتصادی شهری و روستایی موضوع دیگر بود که مقرر شد فهرست پروژه‌ها احصاء و پرونده‌ها به تهران ارسال شود تا با اختصاص منابع، به اجرای پروژه‌های درآمدزا کمک شود.

وی بیان داشت: در بحث صدور مجوز واگذاری اراضی در مناطقی از جمله محی آباد و باغین که دچار مشکل هستند، مقرر شد مسئله حل و واگذاری زمین به مردم عملیاتی شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: در این نشست توافق شد درخصوص استخدام شهردارانی که بیش از سه سال سابقه دارند پیگیری لازم از سوی بنده انجام تا سریعاً موضوعات مربوط به استخدام آنها رفع شود.

وی افزود: مسئولان اجرایی شهرستان‌های کرمان و راور با رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز نشستی داشتند در این دیدار به بحث توسعه روستایی اشاره شد و مقرر شد در روستاهایی که باید طرح هادی بازنگری شود، کار انجام و طرح‌های هادی روستاهایی که فاقد طرح هادی هستند، مصوب شود.

پورابراهیمی گفت: مسئله دیگر استفاده از تبصره ۱۸ قانون بودجه برای ایجاد طرح‌های اشتغال در مناطق مختلف بود که وزیر اقتصاد در این رابطه بیان کرد از طریق سازمان امور اقتصاد و دارایی پیگیری لازم برای جذب اعتبارات تبصره ۱۸ در شهرستان‌های کرمان و راور با اولویت مناطق روستایی و کمتر برخوردار دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به درخواست حمایت از تأمین مالی و اجرای پروژه‌های بزرگ در استان کرمان از وزیر اقتصاد بیان داشت: با دعوت بنده، به زودی وزیر اقتصاد برای آغاز عملیات اجرایی تولید سل‌های خورشیدی و پیگیری طرح‌های توسعه صنعتی به کرمان سفر خواهد کرد.

نماینده کرمان و راور در مجلس گفت: در نشست با وزیر اقتصاد مشکلات مربوط به وام‌های بخش کشاورزی و امهال آنها مطرح شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.