تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 خرداد 1402 - 7:23
کد خبر : 10364

وزرای امور خارجه ایران و ترکیه تلفنی گفتگو کردند

وزرای امور خارجه ایران و ترکیه تلفنی گفتگو کردند
امیرعبداللهیان و همتای ترکیه‌ای او در تماس تلفنی بر همکاری میان دو کشور بر اساس اراده و خواست رؤسای جمهور دو کشور تاکید کردند.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود، پیروزی جناب آقای رجب طیب اردوغان را در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، و همچنین پیروزی حزب عدالت و توسعه را در انتخابات پارلمانی این کشور تبریک گفت.

حسین امیرعبداللهیان همچنین ابراز امیدواری کرد در دولت جدید همکاری میان دو کشور بر اساس اراده و خواست رؤسای جمهور دو کشور بیش از پیش ادامه داشته باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین موفقیت آقای مولود چاووش اوغلو را در انتخابات پارلمانی ترکیه به عنوان یکی از نمایندگان حزب عدالت و توسعه تبریک گفت و بر لزوم همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف تأکید کرد.

ایشان همچنین با اشاره به دعوت جناب آقای اردوغان از جناب آقای دکتر رئیسی برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری ترکیه، اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران در بهترین سطح در این مراسم حضور خواهد داشت.

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این تماس تلفنی ضمن سپاس از تماس تلفنی وزیر امور خارجه کشورمان از پیام تبریک ایشان تشکر کرد.

چاووش اوغلو تأکید کرد، در دولت جدید در هر پست و مقامی که باشم برای توسعه همکاری‌ها با ایران تلاش خواهم کرد، چرا که روابط با ایران برای ترکیه اهمیت بسیاری دارد.

وی بر علاوه بر همکاری‌های دوجانبه، بر همکاری میان دو کشور در موضوعات منطقه‌ای نیز تأکید کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.