تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 شهریور 1401 - 8:01
کد خبر : 3949

واحدهای صنفی این استان در صورت بکارگیری اتباع غیرمجاز جریمه می‌شوند

واحدهای صنفی این استان در صورت بکارگیری اتباع غیرمجاز جریمه می‌شوند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: واحدهای صنفی که از کارگر تبعه غیرمجاز استفاده می‌کنند، طبق قوانین مورد برخورد و جریمه سنگین قرار خواهند گرفت.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، رحمان جلالی در نشست خبری تشریح طرح ساماندهی اتباع افزود: یکی از مسائل کلان احصا شده در شورای راهبری این استان، حوزه اتباع بیگانه و لزوم ساماندهی آنهاست.
وی ادامه داد: با تحولات کشور افغانستان، سیل عظیمی از اتباع وارد کشورمان شدند که موضوع با قید فوریت در دستور کار وزارت کشور قرار گرفت و بنا شد طرح آمایش، شناسایی و ساماندهی اتباع را اجرا کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان تصریح کرد: طی فراخوانی اعلام شد، اتباعی که هیچگونه مدرک دال بر حضور و فعالیت مجاز خود ندارند در طرح آمایش شرکت کنند.
وی افزود: ما با موجی از مراجعه اتباع مواجه شدیم و بلافاصله ظرفیت دفاتر پیشخوان دولت را وارد کار کردیم.
جلالی بیان کرد: در فرآیند ۲ ماهه، کار شناسایی این افراد را انجام دادیم که هر کس تاکنون مجوز نداشته مراجعه کند و بر این مبنا دسته بندی افراد صورت گرفته که بعضا در آنها تاجر و مفاخر هم داشتیم.
وی گفت: اتباعی که در طرح آمایش شرکت کردند، کارت موقتی برای آنها صادر شد تا وجهه قانونی حضور را در محل خودشان داشته باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: حضور اتباع خارجی مجاز در سطح استان کرمان تنها در هفت شهرستان کرمان، رفسنجان، زرند، سیرجان، کوهبنان، راور و بردسیر امکانپذیر است.
وی بیان کرد: دیگر شهرستان های استان کرمان برای حضور اتباع بیگانه ممنوع بوده لذا در طرح آمایش اعلام شد تا ۲۱ مهر افرادی که در این مناطق ساکن هستند، خودشان را به شهرهای مجاز برسانند.
جلالی خاطرنشان کرد: بعد از ۲ ماه مهلت قانونی برای آمایش، از هفته گذشته طرح دستگیری و طرد اتباع غیرمجاز در استان کرمان آغاز شده است.
وی با اشاره به چهار مولفه برای اتباع مجاز تصریح کرد: دستگیری اتباع غیرمجاز در سطح عمومی در شهرها و روستاها با کمک ظرفیت دهیاری و بسیج صورت می‌گیرد.
جلالی ادامه داد: گشت های مشترکی توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تمام شهرستان ها با عضویت فراجا و دستگاه قضائی برای سطح اصناف و واحدهای کسب و کار راه اندازی کرده ایم.
وی با بیان اینکه از هفته آینده رزمایش مربوط به اتباع در استان کرمان انجام می‌شود، گفت: با واحدهای صنفی که از تبعه غیرمجاز استفاده می کنند محکم برخورد می شود و قوانین محکم و جرائم سنگینی هم برای آن دیده شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان از نظارت و انسداد در سطح مبادی ورودی در خصوص اتباع غیرمجاز نام برد و اظهارداشت: فرمانداران تمام شهرستان‌های ممنوعه برای حضور اتباع موظف هستند هر تبعه ای را با مکانیزم‌های اعلامی شناسایی و طرد کنند.
وی تصریح کرد: این طرح به مدت ۶ ماه ادامه دارد و جدول اقدام برای آن در نظر گرفته شده است.
جلالی خاطرنشان کرد: اقدامات امنیتی و انتظامی، بازرسی از ساختمان‌های نیمه کاره، نظارت با گشت های مشترک و برخورد با کارفرمایان متخلف در دستور کار است.
وی گفت: انجام مستمر گشت های مشترک توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تمام شهرستان های کرمان با عضویت پلیس اطلاعات، اماکن، صمت و اداره کل اتباع در اجرای ۲ ماده ۱۲۰ و ۱۸۱ قانون کار خواهیم داشت.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان بیان کرد: در راستای شناسایی و طرد اتباع غیرمجاز، به مشاوره های املاک، اجازه منزل و همچنین ممنوعیت معامله و فروش به آن‌ها گوشزد شده است.
وی خاطرنشان کرد: هرگونه قولنامه با اتباع خارج که مدارک قانونی نداشته باشد، تخلف است و برخورد شدید دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.