تاریخ انتشار : دوشنبه 3 بهمن 1401 - 8:05
کد خبر : 7742

هیچ قطعی گازی در شهرها و روستاهای استان کرمان نداشته ایم

هیچ قطعی گازی در شهرها و روستاهای استان کرمان نداشته ایم
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری صدا و سیمای کرمان گفت: از آغاز فصل سرد سال تاکنون به لطف خدا و تلاش همکاران خدوم این شرکت هیچگونه قطعی گازی در شهرها و روستاهای استان کرمان نداشته ایم.

به گزارش نسیم صبا:،منوچهر فلاح با اشاره به اینکه شرکت ملی گاز ایران با تمام توان و ظرفیت خود در بحث تولید، توزیع و انتقال گاز مشغول به فعالیت است، بیان کرد: با توجه به ورود سامانه هوای سرد از اواخر دی ماه خوشبختانه تا به این لحظه قطعی گازی در استان کرمان رخ نداده و تنها در برخی مناطق با افت فشار رو به رو شده ایم که آن هم با تلاش و همت کارکنان شرکت رفع گردیده است.
وی افزود: محدودیت های مصرف گاز تنها شامل برخی از صنایع استان همانند فولاد و.. می باشد.
فلاح در خصوص مصرف گاز در استان کرمان مطرح کرد: گفتنی است حدود ۸۶ درصد گاز تولیدی توسط بخش تجاری و خانگی مصرف می شود و قابل ذکر می باشد که کشور ما چهارمین مصرف کننده گاز در جهان به شمار می رود و این نشانه ای بر نادرستی مصرف بهینه گاز در ایران است.
وی ادامه داد: با توجه به مطلب فوق انتظار می رود مردم شریف ما همانطور که در دین اسلام به صرفه جویی اشاره شده، این مهم را به عنوان تکلیف دینی در رفتار و اعمال خود به کار گرفته و با مصرف بهینه و درست در توزیع برابر گاز در سراسر کشور به دیگر هموطنان کمک کنند.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان افزود: با توجه به شاخص های اعلام شده، دمای رفاه بین ۱۸ تا ۲۱ درجه می باشد، در صورتی که بیشتر خانه های ما دمایی بین ۲۶ تا ۲۷ درجه دارند و این یعنی مصرف نادرست انرژی، در حالی که مشترکین عزیز میتوانند با هر درجه کاهش در دما ۶ درصد در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

وی در جواب به تغییر تعرفه گازبها، بیان کرد: تعرفه گازبها با توجه به اقلیم و پلکان مصرف برای مشترکین متفاوت بوده که اطلاع رسانی آن انجام گردیده، اما
گفتنی است نرخ گازبها تا ۳ پله اول با مصرف حداکثر ۳۲۵ مترمکعب، هیچگونه افزایشی نداشته و حدود ۶۴ درصد مشترکین هم در این ۳ پله قرار دارند.
به گفته او از پله ۴ تا ۶ با مصرف حداکثر ۵۵۰ مترمکعب ۳۰ درصد افزایش گازبها، از پله ۷ تا ۱۰ نیز با مصرف حداکثر ۸۵۰ مترمکعب ۵۰ درصد افزایش نرخ وجود داشته و گازبهای دو پله آخر نیز یعنی مشترکین پر مصرف، هر متر مکعب ۵ الی ۶ هزار تومان محاسبه می گردد.
فلاح در پایان با بیان اینکه استان کرمان دیار کریمان نامیده می شود و شخصیت برجسته ای از جمله شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به جهان اسلام هدیه داده است، گفت: انتظار می رود این مردم شهید پرور با رعایت الگوی مصرف و پیوستن به پویش “هر خانه یک اتاق گرم” که به استفاده از فضای مورد نیاز و کمتر در خانه ها اشاره دارد و با رعایت نکات ساده ای از جمله استفاده از لباس گرم، پرده های ضخیم و… در مصرف درست گاز سهیم باشند و انرژی گاز را به سایر هموطنان هدیه دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.