تاریخ انتشار : دوشنبه 11 بهمن 1400 - 8:58
کد خبر : 264

همسان سازی حقوق بازنشستگان باید اجرایی شود

همسان سازی حقوق بازنشستگان باید اجرایی شود

به گزارش نسیم صبا از مهر، محمدرضا پورابراهیمی عصر یکشنبه در نشست هم اندیشی با فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس اظهار کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با همه دشواری‌ها و موانع پیش رو راه خود و مسیر خود را صلابت ادامه خواهد داد. وی افزود: اگر تفکر اسلامی، انقلابی شیعی نبود ما الان در چه فضایی زندگی

به گزارش نسیم صبا از مهر، محمدرضا پورابراهیمی عصر یکشنبه در نشست هم اندیشی با فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس اظهار کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با همه دشواری‌ها و موانع پیش رو راه خود و مسیر خود را صلابت ادامه خواهد داد.

وی افزود: اگر تفکر اسلامی، انقلابی شیعی نبود ما الان در چه فضایی زندگی می‌کردیم و چه جایگاهی داشتیم و باید تا حد توان قدردان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران باشیم.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه دشمنان برای ضربه به این نظام و انقلاب اسلامی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند، ادامه داد: اگر تنها ۱۰ درصد از تحریم‌های اقتصادی و شوک‌های ارزی بر کشوری دیگر اعمال می‌شد ظرف مدت کمتر از شش ماه آن کشور دچار فروپاشی می‌شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود: علاوه بر تحریم‌های ظالمانه، نگاه دولت قبل به غرب و برجام بود که با یک وادادگی و سیاستهای اشتباه و در برخی مواقع ضریب فزاینده نیز برای تحریم‌ها صورت می‌گرفت.

مشکل دشمنان تنها بحث هسته‌ای ایران نیست

وی با اشاره به اینکه مشکل دشمنان تنها بحث هسته‌ای ایران نیست، افزود: آنها اساساً با تفکر شیعی و انقلابی و اسلامی مخالف هستند و با سندهای ننگین ۲۰۳۰ و سایر ترفندها می‌خواهند جوانان ایران را از اسلام و انقلاب دور کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس دستاورد سفر آیت الله رئیسی به روسیه بسیار خوب و مفید دانست و افزود: و راهکارها و تفاهم نامه‌های بسیار خوبی در این سفر عملیاتی واجرایی شد.

وی با اشاره به عملکرد ضعیف دولت قبل در تخریب تمامی شاخص‌های اقتصادی کشور افزود: امروز با اعلا م بانک جهانی نرخ رشد اقتصادی و تراز تجاری ایران مثبت شده و در این راستا درآمد منابع دولت نیز قطعاً افزایش می‌یابد.

پورابراهیمی با اشاره به عدم‌مناسب اصلاح ساختار بودجه ۱۴۰۱ بیان کرد: انتظار داشتیم دولت سیزدهم تحولات ساختار بودجه را ارائه دهد.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه در بودجه ۱۴۰۱ صندوق‌های استانی نیز پیش بینی شده است، افزود: همسان سازی حقوق و دستمزد و افزایش حقوق را در بودجه مد نظر قرار داده‌ایم اما باید قدرت خرید را بالا ببریم منابع غیر پایدار باعث می‌شود نقدینگی افزایش پیدا کند و تورم هم افزایش می‌یابد و قدرت خرید کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه همسان سازی حقوق تمامی بازنشستگان براساس قانون برنامه ششم توسعه باید عملیاتی شود بیان کرد: در این راستا با تمام وجود تلاش می‌کنیم تا همسان سازی حقوق تمامی بازنشستگان بر اساس قانون اجرایی شود.

آغاز عملیات اجرایی طرح‌های بزرگ تولیدی و اقتصادی در کرمان

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: در استان کرمان بستری فراهم شده با مشارکت شرکتهای بزرگ معدنی از طرح‌های کوچک تا مقیاس بزرگ حمایت شود تا نیازهای تولیدی با کیفیت بالا برای شرکتهای معدنی در استان تأمین شود.

پورابراهیمی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح‌های بزرگ تولیدی و اقتصادی در کرمان افزود: با پیگیری‌های انجام شده کارخانه تولید لاستیک ماشین آلات سنگین معدنی، کارخانه پلاسمای خون، تولید الکترودهای گرافیتی، تولید سلول‌های پنلهای انرژی خورشیدی، ایجاد بندر خشک و لجستیک جنوبشرق، شرکت روکش لاستیک راور، شرکت فولاد راور و دهها طرح دیگر در حال راه اندازی است.

وی افزود: انتقال آب خلیج فارس به کرمان و راور نیز مورد موافقت وزارت نیرو قرار گرفته است و با مشارکت شرکتهای صنعتی و معدنی استان عملیات اجرایی آن آغاز شده است و آب با کیفیت بالا به کرمان خواهد رسید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.