تاریخ انتشار : جمعه 26 فروردین 1401 - 19:32
کد خبر : 1721

همزمان با سال‌روز ولادت امام حسن مجتبی(ع)؛ چهار بوستان به‌مساحت ۱۷هزار مترمربع به‌ بهره‌برداری می‌رسد

همزمان با سال‌روز ولادت امام حسن مجتبی(ع)؛ چهار بوستان به‌مساحت ۱۷هزار مترمربع به‌ بهره‌برداری می‌رسد
شهردار کرمان گفت: به‌صورت همزمان و مقارن با فرخنده سال‌روز ولادت باسعادت امام حسن مجتبی(ع)، چهار بوستان به‌مساحت 17هزار مترمربع در شهر کرمان به‌ بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش نسیم صبا:سعید شَعرباف، از افتتاح دو بوستان ‌«همای و همایون» و «نسترن» در منطقه دو، و بوستان‌های «کودک» در منطقه پنج و «شهید همت» در منطقه چهار شهرداری کرمان خبر داد و مجموع مساحت این بوستان‌ها را ۱۷هزار مترمربع بیان کرد.
وی با بیان اینکه مدیریت شهری در این دوره به توسعۀ پارک‌ها و فضای سبز اهتمام ویژه دارد، گفت: همکاران ما در این دوره با سرعت‌بخشیدن به فرایند بهره‌برداری از بوستان‌ها و فضاهای سبز شهری، موفق شدند در قالب طرح «پویش شهر پویا»، بوستان‌های «کودک»، «شهید همت»، «همای و همایون» و «نسترن» را با هزینه‌کرد حدود ۸۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری برسانند.
شهردار کرمان افزود: بوستان‌ «همای و همایون» با ۸۰۰۰ مترمربع و بوستان‌ «نسترن» با ۴۰۰۰ مترمربع واقع در منطقه دو شهرداری کرمان، در مجموع با وسعت ۱۲هزار مترمربع، دارای امکاناتی ازجمله مجموعه وسایل بازی کودکان، مجموعه وسایل ورزشی، زمین والیبال، رینگ دوچرخه‌سواری، میز تنیس، میز شطرنج و سالن آمفی‌تئاتر روباز هستند که امیدواریم در کنار آب‌نماها و آلاچیق‌های ساخته‌شده در این دو بوستان و تأمین روشنایی، مکان مفرح و آرام‌بخشی را برای شهروندان فراهم کنیم.
شعرباف، از افتتاح بوستان «شهید همت» به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع واقع در منطقه چهار شهرداری کرمان در دو فاز همجوار خبر داد و افزود: این بوستان از امکاناتی نظیر وسایل بازی کودکان، وسایل ورزشی و تندرستی، اجرای فضای سبز و تأمین روشنایی مناسب برخوردار است.
وی همچنین با اشاره به انتخاب کرمان به‌عنوان پایلوت «شهر دوستدار کودک»، از انگیزۀ مدیریت شهری برای بهره‌برداری از پارک‌ «کودک»، به‌عنوان نمادی از توجه به کودکان نام برد و افزود: پارک «کودک» در منطقۀ پنج شهرداری کرمان با وسعت ۲۵۰۰ مترمربع و اجرای فضای سبز، فرش‌موزاییک و فوم مخصوص به‌عنوان فرش ویژۀ وسایل بازی کودکان، همزمان با سال‌روز امام مهربانی، امام حسن(ع) آماده پذیرایی ازهمشهریان و استفاده کودکان است.
لازم به ذکر است؛ ۶۵ درصد کار ساخت بوستان «همای و همایون»، ۸۵ درصدِ بوستان «نسترن»، ۱۰۰ درصدِ بوستان «کودک» و ۵۰ درصدِ بوستان «شهید همت»، در دورۀ جدید مدیریت شهری انجام گرفته است.
بوستان «همای و همایون»، به آدرس: شهرک الغدیر، جنب استخر اشکان؛ بوستان «نسترن»، به آدرس: بلوار رضوان، کوچه ۱۲خیابان نسترن؛ بوستان «شهید همت»، به آدرس: بزرگراه «امام(ره)» شهرک «شهید همت»، و بوستان «کودک»، به آدرس: خیابان ابوحامد، نبش کوچه ۲۶» واقع شده که همزمان با سالروز ولادت فرخنده امام حسن مجتبی (ع) به بهره‌برداری خواهند رسید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.