تاریخ انتشار : جمعه 15 بهمن 1400 - 20:17
کد خبر : 426

همزمان با حضور مدیرعامل ساتبا ۱۰ نیروگاه انرژی تجدید پذیر در استان کرمان افتتاح شد

همزمان با حضور مدیرعامل ساتبا ۱۰ نیروگاه انرژی تجدید پذیر در استان کرمان افتتاح شد

به گزارش نسیم صبا ازایرنا: یکی از این نیروگاه‌ها ۲۰۰ کیلوواتی در نجف‌شهر سیرجان و بقیه با ظرفیت ۱۰۰ کیلووات در نقاط مختلف جنوب استان افتتاح شد. ابن تعداد نیروگاه در مجموع با ۱۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌ بخش خصوصی راه اندازی شده است. مدیرعامل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق در این زمینه گفت:

به گزارش نسیم صبا ازایرنا: یکی از این نیروگاه‌ها ۲۰۰ کیلوواتی در نجف‌شهر سیرجان و بقیه با ظرفیت ۱۰۰ کیلووات در نقاط مختلف جنوب استان افتتاح شد.

ابن تعداد نیروگاه در مجموع با ۱۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌ بخش خصوصی راه اندازی شده است.

مدیرعامل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق در این زمینه گفت: دیروز تفاهم نامه ای با استانداری کرمان امضا کردیم تا روند توسعه نیروگاههای تجدید پذیر در استان شتاب گیرد.

محمود کمانی پس از افتتاح همزمان این طرح ها  در جریان بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سیرجان و نشست با سرمایه‌گذاران انرژی خورشیدی گفت: اینک ۷۰ مگاوات ظرفیت تولید انرژی خورشیدی در استان کرمان وجود دارد که درحال افزایش هست.

وی افزود: در این استان و برای پیک(اوج مصرف) سال ۱۴۰۱ صد مگاوات دیگر را پیش بینی کردیم که احداث شود.

به گفته وی نیروگاه‌های تجدیدپذیر خورشیدی به دو روش انشعابی و مگاواتی احداث می شوند که امروز  این نیروگاه که در سیرجان افتتاح شد انشعابی ۱۰۰ کیلوواتی است.

مدیرعامل ساتبا در خصوص کارخانه تولید لامپ های ال ای دی در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان که بزرگترین کارخانه منطقه هست و مشکلات این کارخانه و سرمایه گذار هم گفت: حوزه کاهش مصرف انرژی یکی از حوزه های کاری و مهم وزارت نیرو است.

وی افزود: این کارخانه در حال راه‌اندازی لامپ ال ای دی ظرفیت تولید ۱۰ میلیون لامپ در سال را داراست و برای ما بسیار حائز اهمیت است که برای حل دو مشکل تامین فضای مناسب تولید و همچنین بازار فروش را کمک کنیم.

به گزارش ایرنا عبدالوحید مهدوی نیا، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان هم در این زمینه گفت: استان کرمان موقعیت بسیار خوبی برای سرمایه گذاری انرژی خورشیدی دارد.

شهرستان سیرجان در ۱۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.