تاریخ انتشار : یکشنبه 8 آبان 1401 - 7:31
کد خبر : 5309

هتل کاروانسرای وکیل در کرمان افتتاح شد

هتل کاروانسرای وکیل در کرمان افتتاح شد
هتل کاروانسرای وکیل (کاروانیکا )، عصر امروز شنبه با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جمعی از مسئولان استانی در کرمان به بهره برداری رسید

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، مرمت و احیای کاروانسرای وکیل کرمان واقع در بازار تاریخی شهر کرمان سال ۱۳۹۶ منعقد شد و اکنون به یکی از بهترین هتل بوتیک های کشور با ۵۷ اتاق و سوئیت تبدیل شده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در آیین گشایش هتل کاروانسرای وکیل گفت: سیاست این اداره کل این است که بتوانیم از ظرفیت های بناهای تاریخی استفاده کنیم و این هتل نیز یکی از این بناهایی است که برای مرمت از تسهیلات تبصره ۱۸ استفاده کرده که می تواند پایلوتی برای سایر مناطق کشور و استان باشد.

فریدون فعالی افزود: شرکت ها و هلدینگ های بزرگ استان کرمان در حال سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و انجام پروژه ها هستند.

وی بیان کرد: هتل کاروانسرای وکیل کرمان جزو بزرگترین هتل بوتیک های کشور است که بهترین مرمت کاران در آن فعالیت کردند.

به گزارش ایرنا، این هتل تاریخی مکان مناسبی برای برگزاری کنسرت، همایش، جشنواره و غیره با گنجایش هزار نفر است ضمن اینکه زمینه اشتغال ۶۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۷ نفر را به‌طور غیرمستقیم فراهم می کند.

هتل کاروانسرای وکیل کرمان با ۱۱ هزار متر مربع مساحت و چهار هزار متر مربع زیربنا ۱۵۲ تخت ظرفیت پذیرش مسافر دارد.

کاروانسرای وکیل کرمان در سال ۱۲۷۷، توسط محمد اسماعیل خان وکیل الملک والی وقت کرمان ساخته شده که جزئی از مجموعه بزرگ شامل حمام، مسجد و بازار است.

این بنای تاریخی در ۲ طبقه و ۱۲۰ غرفه با قدمتی حدود ۱۷۰ سال در حاشیه خیابان شریعتی و در نزدیکی بازار وکیل کرمان قرار گرفته و ۲ در ورودی به بازار وکیل دارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، قبل از ظهر امروز از طریق فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی وارد استان کرمان شد.

سید عزت الله ضرغامی که به منظور افتتاح رسمی هتل کاروانیکا وکیل، بازدید از چند پروژه تاریخی و گردشگری و حضور در پنجمین نمایشگاه گردشگری به کرمان سفر کرده بود در ابتدای ورود به این استان مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت.

کرمان با هشت اثر ثبت جهانی بیشترین آمار آثار ثبت جهانی کشور را در بین استان های کشور به خود اختصاص داده است. ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی ترین درفش جهان از این کویر در منطقه شهداد به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم و نیز روستای دارستان سیرجان و این شهرستان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی سیرجان از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می روند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.