تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 اسفند 1400 - 10:45
کد خبر : 873

نوروز قرن جدید با برنامه‌ریزی سفر کنید/ خانه‌های مبله نگیرید

نوروز قرن جدید با برنامه‌ریزی سفر کنید/ خانه‌های مبله نگیرید
مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: مردم اولین نوروز قرن جدید را با برنامه‌ریزی سفر کنند و برای اقامت از خانه‌های مبله در مقصد که هیچ ارزیابی و نظارت بهداشتی روی آنها نشده، استفاده نکنند.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: مردم اولین نوروز قرن جدید را با برنامه‌ریزی سفر کنند و برای اقامت از خانه‌های مبله در مقصد که هیچ ارزیابی و نظارت بهداشتی روی آنها نشده، استفاده نکنند.

به گزارش نسیم صبا:سیدمصطفی فاطمی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره سفرهای نوروزی گفت: همانند دو سال گذشته مردم را به سفر رفتن توصیه نمی‌کنیم، اما پیش‌بینی می‌شود بعد از دو سال و روند تصمیم‌گیری در ستاد ملی کرونا سفرها انجام خواهد شد و ما هم در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ستاد سفرهای نوروزی ۱۴۰۱ برای مدیریت سفرها و ارائه خدمات شایسته به مردم آماده هستیم.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تاکید بر رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا در زمان سفر، گفت: افرادی که دُزهای واکسن کرونا را نزده باشد نمی‌توانند به سفر بروند و طبق دستورالعمل‌های ابلاغی در مراکز اقامتی نمی‌توانند اسکان داشته باشند. همچنین در طول مسیر هم با بررسی‌هایی که پلیس انجام می‌دهد، متوقف می‌شوند. البته قواعد و محدودیت‌های احتمالی سفرهای نوروزی را ستاد ملی مقابله با کرونا به تناسب شرایط و به صورت دقیق اطلاع‌رسانی می‌کند، تصمیم ما هم بر مبنای مصوبات ستاد ملی کرونا است.

نوروز قرن جدید با برنامه‌ریزی سفر کنید/ خانه‌های مبله نگیرید

برنامه‌ریزی سفر از همین امروز

فاطمی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای سفر امن و ایمن مردم در ایام نوروز اندیشه شده است، گفت: توصیه می‌کنیم مردم با برنامه‌ریزی قبلی سفر بروند و سفرهای خود را مدیریت کنند. مردم برای نوروز از همین امروز برنامه‌ریزی کنند محل اقامت خود را از میان مراکز اقامتی مجاز مشخص و رزرو کنند. مسافران و گردشگران برای اقامت به هیچ عنوان از مراکز و خانه‌های مبله که هیچ نظارت بهداشتی روی آنها نشده، استفاده نکنند.

مانند دو سال گذشته اقامت در کلاس‌ها و مدارس آموزش و پرورش ممنوع اعلام شده است؛ البته این آمادگی وجود دارد و پیش‌بینی‌های لازم در شهرهای مختلف انجام شده تا در شرایط اضطرار و بحرانی مانند تغییرات جوی و اقلیمی، از مراکز و ظرفیت‌هایی مانند خوابگاه‌های دانشجویی، سالن‌های ورزشی و مصلاها و مراکز مذهبی ارزیابی شده‌اند، با رعایت شرایط بهداشتی استفاده شود. اما تا جایی که ممکن است بر مبنای دستورالعمل‌های بهداشتی سختگیرانه کرونا از این مراکز برای اقامت استفاده نخواهد شد

نوروز ۱۴۰۱؛ سفر برنامه‌ریزی شده و مسئولانه

فاطمی گفت: برای ایام نوروز برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری در استان‌های مختلف برنامه‌ریزی شده است. تا کنون ۲۸ استان برنامه‌های نوروزی خود را اعلام کرده‌اند، البته اجتماعات فاصله‌گذاری‌های اجتماعی در مجموعه های پذیریایی باید کنترل و رعایت شود که نیازمند نظارت و ارزیابی دقیق است.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی افزود: امیدوارم سفرهای نوروز ۱۴۰۱ با کمترین مشکل سپری شود و مردم بعد از دوسال محدودیت کرونا در اولین نوروز در قرن جدید با سفر برنامه‌ریزی شده و مسئولانه خاطرات خوبی از سفر داشته باشند. ما هم بر مبنای شعار سفر برنامه‌ریزی شده و مسئولانه در تلاش هستیم سفرهای نوروزی به خوبی مدیریت شود.

وی گفت: در همین چارچوب ارزیابی و نظارت‌ها با دقت بسیار از هم اکنون هم در حال انجام است، سلامتی مردم برای مهم است، در چند روز گذشته هم چندین مرکز اقامتی به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پلمپ شدند.

نوروز قرن جدید با برنامه‌ریزی سفر کنید/ خانه‌های مبله نگیرید

برگزاری مانور نظم و ترافیک شهری سفرهای نوروزی

فاطمی درباره آمادگی ستاد سفرهای نوروزی ۱۴۰۱ اظهار داشت: در همه استان‌های و تقریبا در هم شهرستان های کشور ستادهای خدمات سفر نوروزی تشکیل و احکام روسای کمیته‌ها در حوزه‌های مختلف صادر شده است. این کمیته‌ها جلسات خود را در ستاد مرکزی و همه شهرستان‌ها فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی گفت: کمیته حمل و نقل و خدمات جاده‌ای با مسئولیت وزارت راه و شهرسازی تشکیل شده و کمیته خدمات امداد و نجات به زودی در جاده‌ها مستقر می‌شود. کمیته انتظامی، امنیتی و ترافیکی شهری با برگزاری یک مانور فعالیت خود را رسما از هفته آینده آغاز خواهد کرد.

وی با اشاره به تشکیل کمیته هماهنگی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تصریح کرد: هماهنگی با شهرداری‌های مختلف کشور صورت گرفته است. دهیاری‌ها و امور عشایر برنامه‌های ویژه خود را اعلام کرده‌اند. همچنین کمیته اسکان، نظارت و آمار در داخل وزارت میراث‌فرهنگی تشکیل و نظارت بر مراکز اقامتی شروع شده است تا مردم در ایام نوروز مشکلی نداشته باشند.

فاطمی افزود: کمیته تنظیم بازار و خدمات رفاهی با مسئولیت وزات صنعت، معدن و تجارت فعالیت خود را آغاز کرده است. هر چه به نوروز نزدیک‌تر می‌شویم فعالیت و تحرک این کمیته برای نظارت بر قیمت‌ها بیشتر می‌شود. کمیته خدمات بهداشت و سلامت و محیط زیست در سازمان اورژانس کشور شکل گرفته و در استان‌ها نیز زیر نظر دانشگاه های علوم پزشکی مراکز استان‌ها فعالیت می‌کنند.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی اظهار داشت: کمیته اطلاع‌رسانی تبلیغات و امور فرهنگی و فضای مجازی به صداو سیما واگذار شده که از هفته آینده توصیه‌های لازم برای سفرها را آغاز خواهد کرد که گردشگران در دوره ای که همچنان با سویه‌های جدید ویروس کرونا مواجه هستیم به چه شکل عمل کنند تا کمترین آسیب را در سفر داشته باشند و خاطره های خوبی در سفر داشته باشند؛ از سوی دیگر سفرها باعث تشدید کرونا نشود و گرفتاری‌های بعدی ایجاد نشود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.