تاریخ انتشار : سه شنبه 20 دی 1401 - 8:25
کد خبر : 7398

نظارت مستمر بر عملکرد داروخانه‌های دامپزشکی در کرمان

نظارت مستمر بر عملکرد داروخانه‌های دامپزشکی در کرمان
سرپرست شبکه دامپزشکی کرمان از نظارت و بازدید مستمر کارشناسان دامپزشکی بر فعالیت مراکز مایه کوبی، درمانی و داروخانه‌های دامپزشکی کرمان خبر داد.

به گزارش نسیم صبا از مهر، محمد زین الدینی گفت: برای حفظ و حراست حقوق دامداران و مرغداران شهرستان کرمان، از مراکز درمانی و مایه کوبی و همچنین داروخانه‌های دامپزشکی بازدیدهای دوره‌ای صورت می‌گیرد و در صورت هر گونه تخلف و تخطی با واحدهای متخلف طبق قانون برخورد خواهد شد.

وی افزود: کارشناسان شبکه دامپزشکی در این بازرسی‌ها آیتم‌های مختلف فنی از جمله بررسی نسخه‌های دارویی، رعایت شرایط نگهداری داروها، نبود وجود اقلام غیر مجاز و تقلبی، رعایت تعرفه‌های مصوب، نبود نگهداری و فروش سموم و داروهای تاریخ گذشته را مورد بازدید قرار می‌دهند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با بیان اینکه فروش دارو بدون نسخه دامپزشک در داروخانه‌های دامپزشکی ممنوع بوده است و متصدیان داروخانه باید با تجویز دامپزشک اقدام به فروش دارو کنند از صاحبان این مشاغل خواست از عرضه دارو، بدون نسخه جدا خودداری کنند و داروهای مورد نیاز خود را از شبکه رسمی دارویی تهیه کنند؛ چرا که در غیر این صورت در صورت مشاهده هر گونه تخلف از طریق مراجع ذی صلاح برخورد قانونی خواهد شد.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون، بیش از ۱۸۰ مورد بازدید از مراکز درمانی، مایه کوبی و داروخانه‌های دامپزشکی شهرستان، از سوی بازرسان و کارشناسان این شبکه به عمل آمده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.