تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مهر 1401 - 8:04
کد خبر : 4773

نرخ بیکاری در کدام استان‌ها کاهشی شد؟

نرخ بیکاری در کدام استان‌ها کاهشی شد؟
بررسی نرخ بیکاری در ۳۱ استان نشان می‌دهد که در تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته در ۲۱ استان نرخ بیکاری روند کاهشی داشت به طوری که نرخ بیکاری در ۷ استان که در تابستان سال گذشته دو رقمی بود، در تابستان امسال تک رقمی شد.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، بر اساس گزارش مرکز آمار، بررسی نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر نشان می‌دهد که در تابستان امسال ۸.۹ درصد از جمعیت فعال، بیکار بوده اند این در حالی است که تابستان سال گذشته نرخ بیکاری ۹.۶ درصد بوده است.

بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری کل کشور نشان می‌دهد که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل (تابستان ۱۴۰۰)۰.۷ درصد کاهش یافته است.

بررسی نرخ بیکاری جوانان ۲۴-۱۵ ساله نشان می‌دهد که ۲۳ درصد از جمعیت فعال این گروه سنی بیکار بوده‌اند. برسی روند تغییرات این شاخص نسبت به فصل مشابه در سال گذشته نشانگر کاهش ۲.۷ درصدی است.

همچنین نرخ بیکاری گروه سنی ۳۵ – ۱۸ ساله نیز حاکی از آن است که ۱۶.۲ درصد از این جمعیت فعال بیکار بوده‌اند. این شاخص نسبت به فصل مشابه در سال گذشته ۱.۴درصد کاهش یافته است.

بر اساس گزارش مرکز آمار نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر فارغ‌التحصیل آموزش عالی، نشان می‌دهد ۱۳.۲ در صد از جمعیت این قشر بیکار بوده‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند کاهشی ۱.۲ درصدی را ثبت کرده است.

نرخ بیکاری در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، قم، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مرکزی و یزد روند کاهشی داشت.

نرخ بیکاری در کدام استان‌ها کاهشی شد؟

نرخ بیکاری در ۷ استان تک رقمی شد

همچنین نرخ بیکاری در هفت استان بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان و یزد که در تابستان سال گذشته نرخی ۲ رقمی داشت در تابستان امسال به تک رقمی رسید.

نرخ بیکاری در استان‌های بوشهر از ۱۰.۵ به ۷.۹ درصد، چهارمحال و بختیاری از ۱۲.۴ به ۸ درصد، خراسان شمالی از ۱۱.۴ به ۹.۲ درصد، کرمان از ۱۱.۱ به ۸.۱ درصد، کهگیلویه و بویراحمد از ۱۰.۲ به ۸.۷ درصد، گیلان از ۱۱.۶ به ۷.۸ درصد و یزد از ۱۳.۶ درصد به ۷.۷ درصد رسید.

بیشترین کاهش نرخ بیکاری تابستان امسال در مقایسه با تابستان سال گذشته در استان‌های یزد با ۵.۹ درصد، چهارمحال و بختیاری با ۴.۴ درصد، گیلان با ۳.۸ درصد، کرمان با ۳ درصد و بوشهر با ۲.۶ درصد رقم خورد.

همچنین نرخ بیکاری در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در پایتخت از ۸.۹ به ۷.۲ درصد رسید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.