تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 خرداد 1402 - 8:09
کد خبر : 10343

منع قانونی برای کاندیداتوری زنان در انتخابات ریاست جمهوری نیست

منع قانونی برای کاندیداتوری زنان در انتخابات ریاست جمهوری نیست
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: منع قانونی برای کاندیداتوری زنان در انتخابات ریاست جمهوری نیست.

به گزارش نسیم صبا از مهر، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در حاشیه برگزاری نخستین دوره آموزشی زنان و حکمرانی، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره کاندیداتوری زنان برای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: باید قانون تعیین کند اما من فکر می‌کنم قانون منعی برای این امر ندیده است.

وی افزود: با این حال من نمی‌توانم تفسیر قانون را داشته باشم و باید شورای نگهبان این را بگوید.

خزعلی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره حمایت‌هایی که برای تعادل نقش زن در جامعه و خانواده در نظر گرفته شده است، گفت: حمایت‌هایی را از زنان کارمند مانند ۹ ماهه شدن مرخصی زایمان، کم شدن ساعت کاری خانم‌های دارای کودک زیر ۶ سال داشته‌ایم. البته معتقدیم این حمایت‌ها باید بیشتر شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور بیان داشت: سال قبل حمایت ویژه و بیمه از زنان در دوره شیردهی و بارداری مصوب شد. این موارد بسیار به خانم‌ها کمک کرده است اما باید بیشتر شود.

خزعلی یادآور شد: ۴۵ درصد از کارمندان را زنان تشکیل می‌دهند البته زنان عرصه فرزندآوری و فرزند پروری و خانواده را نیز عرصه‌های مهمی می‌دانند.

وی خاطر نشان کرد: از سوی دیگر مدال‌هایی که زنان ایرانی در بخش‌های علمی و ورزشی به دست آورده‌اند شاید قابل مقایسه با خیلی از کشورها نباشد.

گفتنی است؛ اولین دوره آموزشی زنان و حکمرانی، امروز توسط کمیسیون ملی یونسکو ایران در سالن شیخ فضل‌الله نوری مجلس شورای اسلامی با هدف آموزش، شبکه سازی و تجربه اندوزی تخصصی در حوزه حکمرانی با تمرکز بر نقش زنان با حضور برخی از نمایندگان مجلس، انسیه خزعلی، معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور، بابک نگاه داری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، علی اکبر متکان، دبیر کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.