تاریخ انتشار : سه شنبه 21 تیر 1401 - 8:26
کد خبر : 2703

معرفی گزینه‌های حقوقدان شورای نگهبان از سوی حجت‌الاسلام اژه‌ای

معرفی گزینه‌های حقوقدان شورای نگهبان از سوی حجت‌الاسلام اژه‌ای
سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از معرفی گزینه‌های حقوقدان شورای نگهبان به مجلس از سوی رئیس دستگاه قضا خبر داد.

به گزارش نسیم صبا:سیدنظام‌الدین موسوی سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر از معرفی گزینه‌های حقوقدان شورای نگهبان از سوی رئیس قوه‌قضائیه به مجلس خبر داد.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه از آقایان عباسعلی کدخدایی، سیامک ره‌پیک و فضل‌الله موسوی را برای عضویت در حقوقدانی شورای نگهبان به مدت ۶ سال معرفی کرده است.

بر اساس این گزارش، گزینه‌های حقوقدان شورای نگهبان که از سوی رئیس قوه‌قضائیه به مجلس شورای اسلامی معرفی شده‌اند، می‌بایست پس از بیان برنامه‌های‌شان در جلسه علنی مجلس، از سوی نمایندگان رأی اعتماد کسب و پس از آن فعالیت خود را به مدت ۶ سال در شورای نگهبان آغاز کنند.

رئیس دستگاه قضا همچنین در این نامه عبدالحمید مرتضوی بریجانی، علی احمدی‌فر، خیرالله پروین از قضات با سابقه قوه‌قضائیه را نیز جهت کسب رأی اعتماد مجلس برای تصدی حقوقدانی شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده است.

همچنین طبق آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی قرار است ۳ حقوقدان از میان این ۶ حقوقدان برای ۶ سال آینده با رأی اکثریت نمایندگان مجلس انتخاب شده و بر کرسی حقوقدانی شورای نگهبان تکیه بزنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.