تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مرداد 1401 - 4:52
کد خبر : 3242

معاون رییس جمهور: احداث جاده رابر – کرمان هدیه دولت به مردم زادگاه سردار دل‌ها باشد

معاون رییس جمهور: احداث جاده رابر – کرمان هدیه دولت به مردم زادگاه سردار دل‌ها باشد
معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: احداث جاده مستقیم رابر_کرمان و کمربندی رابر مطالبه جدی مردم این شهرستان است و پیش درآمدی بر هدایای ریاست جمهور به زادگاه سردار دل‌ها باشد.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا از روابط عمومی فرمانداری رابر، علی سلاجقه در جریان بازدید از مناطق سیل زده سرمشک رابر افزود: رابر یکی از شهرستان‌های باظرفیت نیروی انسانی و طبیعی بالقوه و داشته های معدنی آن در سطح استان و کشور نمونه است، ولی متاسفانه از نظر زیرساختی در وضعیت مطلوبی نیست.

وی اظهار داشت: طی بازدیدی از منطقه سیل زده سرمشک و اشرافی که بر این منطقه دارم در سیلاب اخیر باتوجه به شرایط اقلیمی و خشکی زمین و شرایط موجود ۳۰روستا از سیل آسیب دیده، منازل مسکونی و اراضی مردم دچار مشکل شده و باتوجه به اینکه این منطقه کوهستانی و سردسیر است، می طلبد که به زیرساخت ها توجه ویژه ای شود.

معاون رییس جمهوری بابیان اینکه رابر درحوزه زیرساخت ها نه درخور شهرستان و نه مردم شریف آن که درجنگ هشت ساله و در دفاع از حرم نقش بسیار ارزنده ای داشتند و زادگاه سردار دلها حاج قاسم عزیز است، پیشرفت نداشته و می طلبد این شهرستان درخور نام سرداران زیرساخت های مناسب داشته باشد.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه این شهرستان درآینده ای نزدیک تبدیل به یک شهرستان بین المللی درراستای محور مقاومت خواهدشد و از کشورهای دیگر دراین شهرستان حضور پیدا خواهند کرد باید زیرساخت ها رشد کند.

سلاجقه اظهار داشت: منطقه سرمشک نیز با انسان های ولایتمدار، شهدا و رزمندگان جاده دسترسی و زیرساخت مناسب ندارند و آسفالت ۱۸ کیلومتری جاده ارتباطی این منطقه انتظارمردم از نظام مبارک جمهوری اسلامی است که انشالله در سفر ریاست جمهور هدیه ای به مردم منطقه باشد.

وی با اشاره به اینکه براثرسیلاب پل ها، راههای ارتباطی منطقه سرمشک تخریب شده گفت: شرایط اقلیمی منطقه به گونه ای است که هرلحظه انتظارمی رود سیلاب هایی اتفاق بیفتد.

منابع طبیعی نسبت به ساخت سیل بند در رابر اقدام کند

وی ادامه داد: باتوجه به وجود مناطق حفاظت شده محیط زیستی و جنگل های اورس استثنایی باید توجه ویژه ای به منطقه شود و اداره کل منابع طبیعی نیز نسبت به احداث سیل بند دربالادست روستاها توجه داشته باشد.

تلفات بالا و مسیر طولانی جاده رابر – کرمان

معاون رییس جمهور در جمع عزاداران این منطقه نیز باتسلیت ایام شهادت سرور و سالارشهیدان گفت: جاده مستقیم رابر_کرمان واحداث کمربندی یکی ازمطالبات جدی مردم شهرستان رابر است و جاده فعلی ازلحاظ ترابری باعرض کم، مسیرطولانی و تلفات بالا وضعیت مناسبی ندارد.

وی گفت: سال ۷۹جاده مستقیم رابر_کرمان مصوبه گرفته و ردیف اعتباری دارد، انتظار حداقلی مردم منطقه است باتوجه به اینکه خیلی از منابع ملی منطقه از بین رفته هرچه سریعتر نسبت به احداث این جاده اقدام کنند.

سلاجقه با اشاره به اینکه در کمربندی رابر ابنیه نیز تعبیه شده گفت: مسوولان راه و شهرسازی این خواسته اولویت دار مردم را هرچه سریعتر در دستور کار قرار دهند، تاپیش درآمدی بر هدایای سفر ریاست محترم جمهور به رابر زادگاه سردار دلها باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.