تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 مهر 1400 - 8:01
کد خبر : 351

معاون رئیس‌ جمهور به دیدار خانواده شهید دوران رفت

معاون رئیس‌ جمهور به دیدار خانواده شهید دوران رفت

به گزازش نسیم صبا از ایرنا: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده شامگاه چهارشنبه در دیدار با خانواده شهید دوران اظهار کرد: اولین دیدار را با خانواده شهدا داشتیم تا بتوانیم از روح بزرگ شهدا و روحیه خوب خانواده باهمت و صبور آنها درس بگیریم. انسیه خزعلی ادامه داد: متأسفانه شهدا، فداکاری‌ها و

به گزازش نسیم صبا از ایرنا: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده شامگاه چهارشنبه در دیدار با خانواده شهید دوران اظهار کرد: اولین دیدار را با خانواده شهدا داشتیم تا بتوانیم از روح بزرگ شهدا و روحیه خوب خانواده باهمت و صبور آنها درس بگیریم.

انسیه خزعلی ادامه داد: متأسفانه شهدا، فداکاری‌ها و قهرمانی‌ها آن طور که باید به نوجوانان و جوانان نشان داده نشده است.

وی گفت:‌شهدا قهرمانان واقعی در جهانی هستند که پر از فتنه، نفاق و دروغ است، شهدا با کمال اخلاص و صداقت و برای حفظ وطن و ارزشها و برای نقش برآب کردن نقشه‌های دشمن، خود را به آب و آتش  زدند تا بتوانند مملکت را حفظ کنند.

خزعلی افزود: بسیاری از نوجوانان و جوانان ما نمی دانند که در گذشته چه اتفاقاتی افتاده و شهدا و خانواده های آنان چه جایگاهی دارند. وظیفه ما است که آنها را با جایگاه شهدا آشنا کنیم.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به یکی از حاضران که نبود مجسمه از شهید دوران در شهر را بیان کرد ،گفت: ساخت مجسمه‌ به عنوان نماد  این قهرمانان نقش مهمی در زنده نگاه داشتن یاد آنها دارد ولی مهمتر از آن  ذکرقهرمانی  و اخلاص شهدا در همه کتابهای درسی است.

وی ادامه داد: زنده نگاه‌داشتن یاد شهدا و ترویج سبک زندگی آنها بایستی در میان مردم نهادینه شود ‌و جوانان باید دائما حیات خود را با شهدا تجدید کنند.

او ادامه داد: ذکر رفتار و سلوک شهدا و یاد و گرامیداشت شهدا و تجلیل از خانواده های آنها باید جزو برنامه های لاینفک ما باشد.

خزعلی با بیان اینکه کار خانواده و بازماندگان شهدا کمتر از شهادت نیست، گفت: خانواده‌های شهدا یک عمر شهادت را حمل می کنند و یک عمربا شهید زندگی می کنند. باید خانواده های شهدا را گرامی بداریم.

او عنوان کرد: خانواده های شهدا درد فقدان شهدا را تحمل می کنند؛ هر چند خدا برای این خانواده ها جانشین خوبی است‌.

وی اضافه کرد:قطعا کاستی زیاد است و ترتیب دادن چند دیدار با خانواده شهدا جواب اینهمه درد، رنج و صبوری این خانواده‌ها نیست. خانواده های شهدا باید از نظر مادی و معنوی مورد حمایت قرار بگیرند.

خزعلی بیان داشت: بدون شک مسئولین مشتاق حمایت از خانواده های شهدا هستند و حمایت از این خانواده ها را در اولویت خود قرار می دهند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: نیاز است اقدام به تشکیل مجمع ها و تشکل هایی از خانواده های شهدا کنیم تا نیازهای مادی و معنوی این خانواده ها رصد شود و بتوانیم با اتصال معنوی با آنها برخی از دردها را التیام ببخشیم.

سرلشکر خلبان عباس دوران (زاده ۲۰ مهر ۱۳۲۹ در شیراز – شهادت  ۳۰ تیر ۱۳۶۱ در بغداد) از خلبانان جنگنده مک‌دانل داگلاس اف-۴ فانتوم ۲ نیروی هوایی ایران بود که در ماه‌های آغازین جنگ ایران و عراق نقش مهمی در بمباران اهداف دشمن عراقی ایفا کرد.

خلبان عباس دوران در دو سال اول جنگ بیش از ۱۲۰ عملیات و پرواز برون مرزی موفق داشت. او در عملیات بغداد در خاک عراق شهید شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.