تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 بهمن 1401 - 8:45
کد خبر : 8308

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی: ۹ میلیون هکتار اراضی کشاورزی کشور با کاشت دیم فعالیت می‌کنند

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی: ۹ میلیون هکتار اراضی کشاورزی کشور با کاشت دیم فعالیت می‌کنند
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت:حدود ۹ میلیون هکتار اراضی کشاورزی کشور با کاشت دیم فعالیت می‌کنند و عمده محصولات آنها غلات است.

به گزارش نسیم صبا از مهر، علیرضا مهاجر بعد از ظهرچهارشنبه در آئین افتتاح همزمان ۵۷ طرح کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: مشکل اصلی در تصمیم‌گیری‌ها و بر سر راه پیشرفت و توسعه کشور برنامه ریزی سیستم است که خروجی آن اشکالاتی است که می‌بینیم.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: ما می‌توانیم با سیستم جلو فساد را بگیریم و این خود ما مدیران هستیم که دیکتاتوری ایجاد می‌کنیم، مردم از عدم اجرای عدل ناراحت هستند؛ وقتی ما از خود بگذریم مشکل حل می‌شود.

این مسئول تبیین کرد: اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم باید به طور تخصصی روی موضوعات تمرکز کنیم، وقتی روی یک موضوع کار کردیم و تخصص پیدا کردیم پیشرفت و توسعه اتفاق می‌افتد.

وی با بیان این نکته که حدود ۹ میلیون هکتار اراضی کشاورزی کشور با کاشت دیم فعالیت می‌کنند و عمده محصولات آنها غلات است گفت: ما به دنبال افزایش عملکرد در واحد سطح هستیم لذا با کمک مراکز تحقیقاتی داخلی و خارجی و با همراهی ستاد اجرایی فرمان امام ادوات ویژه کشت دین و روش‌های مبارزه با آفات و نیز روش‌های نوین کاشت داشت و برداشت در زمین‌های دیمی را در اختیار کشاورزان در این حوزه قرار خواهیم داد.

مهاجر تبیین کرد: در موضوع کشت قراردادی ما به دنبال بیمه کردن محصولات و ارائه کود به کشاورزان هستیم و هزینه‌ها در زمان برداشت دریافت خواهد شد این برنامه از سال گذشته شروع شده و ادامه خواهد داشت که کمکی به کشاورزان خرده پا خواهد بود.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد: در جهت کمک به کشاورزان و با توجه به این موضوع که متولی مسئله کودهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی است و نیز با دستور رهبر انقلاب این محصول وارد بورد نمی‌شود و روند قبلی ادامه خواهد داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.