تاریخ انتشار : شنبه 2 مهر 1401 - 5:27
کد خبر : 4341

مردم کرمان پاسخ کوبنده به اغتشاشگران می دهند

مردم کرمان پاسخ کوبنده به اغتشاشگران می دهند
امام جمعه کرمان گفت: مردم کرمان پاسخی کوبنده و محکم به اغتشاشگران می دهند.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نمازجمعه کرمان ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، گفت: از خدا بترسید و آنچه که مورد رضایت پروردگار است، عمل کنید چراکه این همان رعایت تقوای الهی است.
وی با اشاره به اینکه برای درک عظمت حرکت پیامبر اکرم (ص) باید شرایط زمانی و جامعه آن زمان را بشناسیم، افزود: یهود و مسیحیت در آن زمان دو دین حاکم بر جامعه بودند و با یکدیگر درگیری‌های زیادی داشتند، گروه دیگر در آن زمان، بت پرستان بودند و معتقد بودند که حیات فقط متعلق به همین دنیا است و عالم پس از مرگ وجود ندارد.
امام جمعه کرمان با بیان این مطلب که از نظر اقتصادی مردم به کشاورزی، دامداری و تجارت می‌پرداختند، عنوان کرد: از نظر اجتماعی، محور قبایل بودند و حکومت مرکزی وجود نداشت از طرف دیگر در حجاز شعر و شاعری و نسب شناسی رواج داشت.
وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) با جهاد و صبر زیاد توانست این فضا را عوض کند، اظهار داشت: وضعیت اقتصادی مردم در قبایل بسیار بود و پسرها و دختران را می‌کشتند اما دین اسلام که آمد با این سنت‌های اشتباه مقابله کرد.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان این مطلب که اولین و مهم‌ترین اصل، توحید است که پیامبر اگر (ص) بر آن تاکید داشت، خاطرنشان کرد: طبق دستور الهی برای شروع هدایت آن حضرت ابتدا از اقوام و خویشان خود شروع کرد از طرف دیگر یکی از عوامل مهم در امر هدایت برخورد خوب با مردم است که حضرت محمد (ص) بر آن تاکید فراوانی داشت‌.
وی ضمن تسلیت شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا (ع)، رحلت پیامبر اکرم را تسلیت گفت و افزود: در هفته مقدس قرار داریم هفته به نمایش گذاشتن ایمان، هفته‌ای که جوان کشور کربلا کوچکی را خلق کردند این هفته بر جانبازان، خانواده شهدا و آزادگان مبارک باد.
حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی با اشاره به آغاز سال تحصیلی و تبریک بر معلمین و دانش آموزان، بیان داشت: کرونا شکست خورد و همه کلاس‌ها حضوری برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه الحاق ایران به سازمان شانگهای یک موفقیت بزرگ بود و به دولتمردان و مردم تبریک می‌گوئیم، خاطرنشان کرد: حضور جانانه رئیس جمهور در سازمان ملل و دفاع از ارزش ای دینی و بخصوص بحث سردار سلیمانی و پیگیری عوامل ترور وی به شما مردم و دولت تبریک می گویم.
امام جمعه کرمان با بیان این مطلب که حضور مردم در کنگره بین المللی و حضور ۲۰ میلیونی مردم در عراق از همه تقدیر می‌کنم، بیان داشت: در روزهای اخیر اتفاقات تلخی را شاهد بودیم، اتفاقانی رقم خورد که قلب و دل هر فردی را جریحه دار کرد.
وی با اشاره به اینکه از دست دادن یک جوان غم انگیز است که توسط مسئولین رسیدگی باید بشود، خاطرنشان کرد: اما این حادثه بهانه‌ای بود که عده‌ای سو استفاده کنند که اصلاً درست نیست، گروهی در داخل از دشمنان خط گرفتند، هشتک سازی، توهین افترا، علیه مقدسات کردند، به اسم حق شهروندی، صدها حقوق شهروندی را زیر پا گذاشتند.
وی با اشاره به اینکه به مقدسات اهانت کردند، افزود: چرا برخی‌ها زمینه را برای تحرک دشمن مهیا می‌کنند، تصریح کرد: کشور و بخصوص کرمان شهر مقاومت تحمل نخواهد کرد و به زودی جواب کوبنده‌ای خواهد داد.
امام جمعه کرمان با بیان این مطلب که با این اغتشاش گران با حرکت‌های داعشی انسان به آتش می کشند، بیان داشت: در این ماجرا برخی خواص بر خود لغزیدند، اینجا جهاد تبیین ضرورت دارد، تحلیل برخی‌ها آب به آسیاب دشمن است و زمینه را برای دشمنان مهیا کردند.
وی با اشاره به اینکه باید برخی خواص به اتفاقات توجه داشته باشند، ابراز داشت: هم به غرور ملی اهانت کردند و هم به غیرت دینی ما تهاجم کردند لذا امیدوارم در تظاهرات پیش رو جواب این یاوه گویان داده شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.