تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402 - 7:57
کد خبر : 10101

مدیرکل صمت استان اعلام کردرشد ۱۰۷ درصدی واردات استان کرمان

مدیرکل صمت استان اعلام کردرشد ۱۰۷ درصدی واردات استان کرمان
مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: براساس آمار گمرکات استان در سال گذشته دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار واردات کرمان بوده که نسبت به سال قبل ۱۰۷ درصد رشد داشته است

به گزارش نسیم صبا:مهندس حسینی نژاد عصر روز ۱۴ اردیبهشت ماه در آئین بزرگداشت روز صادرات و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان کرمان اظهار کرد: استان کرمان ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه‌های صنعتی، گردشگری و … دارد و به واسطه این ظرفیت‌ها باید به مباحث صاردات توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
وی به ضعف‌های صادراتی استان کرمان اشاره کرد و در ادامه به تشریح اقلام صادراتی فلزی استان پرداخت و تصریح کرد: تقریبا ۶۴ درصد صادرات استان کرمان مربوط به پسته و کاتد مس است و باید به صنایع پایین دستی توجه ویژه‌ای شود تا از خام فروشی جلوگیری کنیم.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان کرد: براساس آمار گمرکات استان در سال گذشته دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار واردات کرمان بوده که نسبت به سال قبل ۱۰۷ درصد رشد داشته است.
ایشان افزود: حدود ۶۰ درصد واردات استان مربوط به قطعات متصله خودرو و ۲۲ درصد مربوط به بخش معدن(ماشین آلات معدنی) است.
مهندس حسینی نژاد با انتقاد از عدم وجود زیرساخت‌های لازم برای صادرات محصولات تولیدی استان، عنوان کرد: براساس آمار سازمان توسعه تجارت میزان صادرات کرمان، یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون دلار است و این تفاوت فاحشی بین آمار گمرکات استان و آمار واقعی است.
مهندس حسینی نژاد تولید محصولات صادرات محور را از راهبردهای استان کرمان برشمرد و اظهار کرد: ظرفیت‌های صادراتی در بخش کشاورزی و در بخش‌های دیگر داریم که متولیان مختلفی دارند و باید یک سامانه یکپارچه‌ای برای صادرات آنها تدوین شود.
رئیس سازمان صمت استان کرمان شرکت در نمایشگاه های مختلف را الزامی دانست و بیان کرد: تولید محصولات دانش بنیان نیز یکی دیگر از راهبردهاست.
وی پیشنهاد کرد: ضوابط مرتبط با تعهدات ارزی براساس پتانسیل هر استان تعریف شود.

 

خبرنگار:سعیدمحکم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.