تاریخ انتشار : شنبه 2 مهر 1401 - 5:58
کد خبر : 4350

مجمع عمومی سازمان ملل فرصتی برای تبیین دیدگاههای ایران بود

مجمع عمومی سازمان ملل فرصتی برای تبیین دیدگاههای ایران بود
رییس‌جمهوری اسلامی ایران گفت:مجمع عمومی سازمان ملل فرصتی بود تا دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران برای جهانیان تبیین شود.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی عصر روز جمعه پس از سفری پر کار و فشرده ۵ روزه به نیویورک به منظور شرکت در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در بدو ورود به تهران در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران در مورد اهداف و دستاوردهای این سفر، گفت: مجمع عمومی سازمان ملل متحد فرصتی برای بیان دیدگاه‌ها است. از این فرصت برای تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران و بیان مشکلات و مسائل جوامع بشری استفاده شد.

رئیس جمهور با اشاره به حضور خود در دو نشست بین‌المللی از جمله نشست یونسکو با موضوع راهکارهای برخورد با چالش‌های آموزشی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، اظهار داشت: این نشست فرصتی بود تا دیدگاه‌های جمهوری اسلامی را در حوزه مسائل آموزش و پرورش بیان کنم که مورد توجه نیز قرار گرفت.
دکتر رئیسی افزود: نشست دوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد بود. در این نشست فرصتی ایجاد شد که دیدگاه‌های جمهوری اسلامی در زمینه اجتناب از یکجانبه‌گرایی و استانداردهای دوگانه در موضوعات تروریسم، حقوق بشر و هسته‌ای را تبیین و به نوع نگاه‌های دوگانه و چندگانه‌ای غرب در این زمینه اعتراض کنیم
رئیس جمهور رساندن صدای ملت ایران درباره ضرورت رفع تحریم‌های ظالمانه و تعامل با تمامی کشورهای جهان اعم از شرق و غرب، اجرای عدالت، نگاه به انسان‌ها به صورت واقعی، دوری از ظلم و توجه به حقوق انسانها به صورت واقعی را از جمله ماموریت‌های خود در این سفر دانست و گفت : دشمنان برنامه‌ریزی‌هایی کرده بودند که این صدا شنیده نشود اما ناکام ماندند.
آیت‌الله رئیسی حضور معنادار امروز مردم مناطق مختلف کشور را هم از نشانه های ناکامی دشمن دانست و گفت: جلوه زیبای حضور امروز مردم اقتدار و عزت جمهوری اسلامی را بدنبال داشت.
رئیس جمهور با اشاره به دیدارهای دوجانبه خود با سران برخی کشورهای آسیایی، اروپایی، آمریکای لاتین و آفریقایی، اظهار داشت: با رغبتی که امروز میان کشورهای مختلف برای گسترش تعاملات اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی وجود دارد دستگاههای مسئول موظفند با تلاش مضاعف این ظرفیت‌ها را فعال کنند.

مجمع عمومی سازمان ملل فرصتی برای تبیین دیدگاههای ایران بود

دکتر رئیسی در ادامه از دیدار با دبیر کل و تشریح ظرفیت جمهوری اسلامی ایران برای برقراری صلح و امنیت جهانی گفت و افزود: به دبیر کل تاکید شد که از نظر جمهوری اسلامی ایران سازمان ملل؛باید سازمان ملل باشد نه سازمان نفوذ قدرت‌های بزرگ و اینکه حل مشکلات موجود در منطقه باید به خود مردم منطقه و کشورهای آن سپرده شود.
رئیس جمهور نشست با یکی از مجموعه‌های پژوهشی، تحقیقاتی و سیاست گذای موثر در بخش‌های سیاسی آمریکا، نشست‌هایی با اصحاب رسانه، شبکه‌های تلویزیونی و ایرانیان مقیم آمریکا را از دیگر برنامه های خود در سفر پنج روزه برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل دانست و گفت: در نشست با ایرانیان مقیم آمریکا بر ارتباطات فرهنگی، سرمایه‌گذاری و اقتصادی همیشگی با ایران و فعالسازی موضوعات کنسولی، حقوقی و اقتصادی آن‌ها تاکید شد.
آیت‌الله رئیسی از طرح مسائل اساسی در نشست خود با رهبران ادیان الهی گفت و افزود: در این نشست مسئله توجه به خدا، خداپرستی، مبارزه و ایستادگی با الحاد، استکبار و روحیه خودبزرگ‌بینی، استکباری و سلطه‌طلبی مطرح شد.
رئیس جمهور در خاتمه ابراز امیدواری کرد این سفر در جهت ارتقای روابط بین جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها و مجامع بین‌المللی نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.