تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 فروردین 1401 - 11:19
کد خبر : 1501

فعالیت خیرین مدرسه‌ساز در تولید و اشتغال تأثیرگذار است

فعالیت خیرین مدرسه‌ساز در تولید و اشتغال تأثیرگذار است
ـ وزیر آموزش و پرورش گفت: فعالیت خیرین مدرسه‌ساز به شکل موثری در تولید و اشتغال تاثیرگذار است.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، یوسف نوری در جمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی اظهار کرد: نرخ بازگشت سرمایه در حوزه دانش بنیان ۳۰ درصد و توسعه کشاورزی به ۵۰ درصد خواهد رسید و فعالیت خیرین مدرسه‌ساز به شکل موثری در تولید و اشتغال تاثیرگذار است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، اظهار کرد: خیرین مدرسه ساز با حضور در حوزه دانش بنیان می‌توانند در تولید و اشتغال کشور نقش آفرینی و مشارکت داشته باشند که با توسعه حوزه دانش بنیان به شکل دو جانبه هم اشتغال و هم تولید متحول خواهد شد.

وی گفت: اثر کارهای خیریه به عنوان بخش سوم اقتصاد در جهان مورد بررسی قرار گرفته است که این تاثیر در اقتصاد ۱۵ درصد و در حوزه تولید ناخالص داخلی ۸ درصد نقش دارد و اگر بخواهیم آماری ارائه دهیم شاید دراین زمینه سرآمد جهان باشیم.

نوری خطاب به خیرین مدرسه ساز اظهار کرد: شما شریک ۴۹ درصدی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هستید و ما موظف به پیگیری دغدغه‌های شما هستیم و یکی از اقدامات انجام شده اولویت بخشی به مدارس خیرساز در بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور است.

وزیر آموزش و پرورش تشکیل خیریه مدرسه ساز و تدوین سند تحول بنیادین را دو کار مهم بعد از جنگ در حوزه آموزش و پرورش کشور که صورت گرفت، برشمرد.

گفتنی است وزیر آموزش و پرورش پیش از نشست با خیرین مدرسه ساز، دبستان دخترانه عفت صفاریان طوسی در منطقه تبادکان مشهد را افتتاح کرد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.