تاریخ انتشار : یکشنبه 10 مهر 1401 - 7:57
کد خبر : 4494

فعالان گردشگری کرمان از نشستی تخصصی استقبال نکردند/مدیرکل میراث: فاصله بین ایده و تجاری‌سازی را دریابیم

فعالان گردشگری کرمان از نشستی تخصصی استقبال نکردند/مدیرکل میراث: فاصله بین ایده و تجاری‌سازی را دریابیم
دوره تخصصی ایده‌پردازی و خلاقیت در حوزه گردشگری در حالی روز شنبه و همزمان با هفته گردشگری در کرمان برگزار شد که فعالان این بخش خیلی استقبال نکردند و انتقاد مدیرکل میراث را نیز به دنبال داشت.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در نشست افتتاحیه این دوره تخصصی با انتقاد از استقبال نکردن فعالان حوزه گردشگری از این همایش اظهار داشت: بین ایده و تجاری‌سازی ایده‌های نوآورانه در حوزه گردشگری فاصله وجود دارد و باید ایده‌ای خلق کنید که منجر به تحقق شود.

وی با اشاره به اینکه گردشگری صنعتی پیشرو در اقتصاد جهانی و منابع درآمدی و ایجاد اشتغال آن قابل اتکاست بیان کرد: اکنون صنعت گردشگری حرف اول را می‌زند و بسیاری از کشورهای دنیا به این موضوع می‌پردازند.

گردشگری کرمان نیازمند حمایت

فعالی تاکید کرد: صنعت گردشگری این استان نیاز به حمایت دارد و باید با همکاری یکدیگر این صنعت را در ریل توسعه قرار دهیم.

مدیرکل غیربومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان که از مدیران پرسابقه این عرصه شناخته می شود و در استان های بزرگی همچون فارس نیز همین مسئولیت را داشته تاکید بسیار دارد که داشته های تاریخی، طبیعی و فرهنگی این استان بیشتر از سایر استان هاست لذا باید در توانمندسازی و به‌روز شدن آنها قدم‌هایی مهمی برداریم.

وی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری با کوچکترین تهدیدی آسیب می‌بیند گفت: گردشگری نیاز به نگاه و رویش اندیشه‌های نو دارد تا بتواند با شرایط همگن شود.

فعالی عنوان کرد: برای افزایش زمان ماندگاری گردشگران باید تلاش لازم صورت گیرد که آماده‌سازی بسته‌های متنوع گردشگری و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری راه حل مناسبی برای این موضوع است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.