فرمانده انتظامی استان کرمان با تاکید بر اینکه بیش از ۳۳ تن انواع مواد مخدر طی سال جاری در این استان کشف شده است گفت: کرمان رتبه دوم کشور را در کشفیات مواد مخدر به خود اختصاص داده است.

به گزارش نسیم صبا:سردار ناصر فرشید افزود: پلیس کرمان همچنین طی سال جاری توانسته افزایش ۴۸ درصدی دستگیری معتادان متجاهر، ۱۸ درصدی خرده‌ فروشان و هشت درصدی قاچاقچیان موادمخدر را از آن خود کند.

وی ادامه داد: پلیس کرمان طی این مدت بیش ازهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق و هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال کالای احتکار شده و زمین‌ خواری را کشف کرده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر طی سال جاری با بیش از ۹۰ باند قاچاق مبارزه و آنها را متلاشی کرده اند.

وی با بیان اینکه پلیس ۱۲۰ ماموریت مشخص دارد گفت: این در حالی است که اگر زمینه های خدماتی پلیس را بشماریم سالانه میلیون ها خدمت به مردم ارائه می شود.

سردار فرشید افزود: از اول سال جاری تاکنون بیش از یک میلیون تماس با پلیس ۱۱۰ در کرمان برقرار و ۳۵ درصد این تماس ها عملیاتی شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح برخورد با تخلفات ساکن و حادثه ساز ترافیکی اظهار داشت: در کنار این خدمات بیش از ۱۳ هزار خدمت در حوزه مشاوره و مددکاری از طریق مشاوران کلانتری ها به اهالی استان کرمان ارائه و ۷۱ درصد این خدمات منجر به صلح و سازش شده است.

سردار فرشید بیان کرد: همچنین طی امسال بیش از هشت هزار پیام به سامانه ۱۹۷ ارسال شده که درصد اندکی از این تعداد مربوط به شکایت و بیشتر انتقاد، پیشنهاد و تقدیر از عملکرد پلیس است.

وی گفت: در حوزه گذرنامه نیز تاکنون ۸۱ هزار خدمت انجام شده و با پیگیری، دستگاه چاپ گذرنامه به پلیس کرمان اختصاص یافته و در بازه زمانی حتی یک ساعته صدور و تحویل گذر زیارتی اربعین داشته ایم.

وی افزود: در حوزه کلانتری و پاسگاه ها نیز طی سال گذشته اقداماتی مشترک با دستگاه قضایی انجام و زمینه ای فراهم شده که اوراق و پرونده های قضایی از طریق سامانه های الکترونیک بین دستگاه قضایی و انتظامی رد و بدل شود.

فرمانده انتظامی استان کرمان همچنین با اشاره به کشف ۳۷ درصدی سرقت‌ها در این استان تصریح کرد: بیش از هزار و ۶۰۰ خودروی شوتی در کرمان توقیف شده است.

وی گفت: همچنین طی چهار ماه گذشته ۹۱ درصد قتل‌ های رخ داده در کرمان کشف شده‌ است