تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 بهمن 1401 - 8:31
کد خبر : 8420

عرضه «خودروهای وارداتی» خارج از «بورس کالا» آزاد شد

عرضه «خودروهای وارداتی» خارج از «بورس کالا» آزاد شد
«محمد مخبر» معاون اول رئیس‌جمهور مصوبه نشست نوزدهم بهمن ماه هیأت وزیران برای «اصلاح ضوابط واردات خودرو» را ابلاغ کرد.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، به موجب اصلاحیه ضوابط واردات خودرو که به پیشنهاد وزارتخانه‌های صمت و اقتصاد انجام شده، عبارت «خودروهای وارداتی صرفاً در بورس کالا عرضه می‌شوند» از بند دوم آیین‌نامه حذف شد.

همچنین در بند (۲) آیین‌نامه تصریح شده بود «کارگروهی با مسئولیت وزارت صمت و عضویت وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه موظف است نرخ سود بازرگانی خودروهای وارداتی بر حسب ارزش (فوب) را به‌گونه‌ای تأمین کند که مابه‌التفاوت قیمت پایه با قیمت پایانی در بورس کالا معادل سود عادلانه باشد» که عبارت «بورس کالا» از آن حذف شده است.

بند (۵) این آیین‌نامه هم اینگونه اصلاح شده که خودروهای دارای مجوز تردد در مناطق آزاد، مشروط به پرداخت تمامی عوارض و بدهی‌های مربوطه و حقوق ورودی (گمرکی و سود بازرگانی) مجاز به پلاک‌گذاری ملی و تردد در سرزمین اصلی خواهند بود که البته خودروهای مستثنی از حکم بند (۱) تفاهم‌نامه مشترک شورای عالی مناطق آزاد و ویژه و گمرک، مشمول این بند نمی‌شوند.

در تبصره این بند آمده است: «قیمت خودرو برای محاسبه حقوق و عوارض گمرکی با رعایت ماده (۱۴) قانون امور گمرکی مصوب سال ۹۰ از طریق سامانه مرتبط با سازمان امور مالیاتی کشور (سامانه پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو) تعیین می‌شود» و «سازمان مذکور موظف است اطلاعات قیمتی این سامانه را به‌طور مستمر به‌روزرسانی کند».

«ضوابط واردات خودرو» سوم شهریور ماه امسال به تصویب هیأت دولت رسیده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.