تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 آذر 1401 - 7:51
کد خبر : 6069

صداها باید در جامعه مدنی شنیده شود

صداها باید در جامعه مدنی شنیده شود
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در جامعه مدنی باید صداها شنیده شود، گفت: کنترل تورم و کاهش نرخ سود بانکی در دستور کار جدی دولت قرار دارد.

به گزارش نسیم صبا از مهر، سید امیرحسین قاضی زاده در نشست با دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) استان قزوین که بعدازظهر چهارشنبه در سالن اجتماعات بوستان دانشگاه امام خمینی (ره) استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: در جامعه قوی باید گفت‌وگو شکل گرفته و صداها شنیده شود و در یک فضای اجماعی مطالبات به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه رشد امری تدریجی است و به یکباره صورت نمی‌گیرد، افزود: هر فردی در جامعه بر اساس نوع رشدی که کرده نقشی را در جامعه پذیرفته و بر اساس آن در جامعه رفتار می‌کند و جامعه محصول همه این رفتارهای خرد است.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: در نظام مردم سالاری باید آرا، افکار و خواست عمومی مردم در چارچوب اسلام معیار قرار بگیرد.

مطالبه گری مجاهدت است

قاضی زاده با بیان اینکه مطالبه گری نوعی مجاهدت است، بیان کرد: مطالبه گر دنبال قانع شدن است و وقتی جامعه به سطح قانع پذیری رسید کار توجیه سخت می‌شود.

وی ادامه داد: وظیفه ما در دولت رسیدگی به افرادی است که امنیت امروز کشور به سبب زحمات آنها است و رسیدگی به این قشر وظیفه ما در دولت و بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه به‌جای سهمیه به دنبال توانمندسازی خانواده ایثارگران هستیم، تصریح کرد: استخدام ایثارگران در دستگاه‌های دولتی با سهمیه ۲۵ درصدی بوده که تا سال پیش تنها هفت درصد از کارکنان دولت جزو ایثارگران بوده‌اند و باید گفت که آمار بیکاری و بی مسکنی در ایثارگران بسیار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تعلیم و تربیت باید از سه سالگی آغاز شود، عنوان کرد: زمانی که یک فرد فارغ‌التحصیل می‌شود باید مهارت اولیه شغل و زندگی را داشته باشند و نظام تعلیم و تربیت باید محصلین را به این سو هدایت کند.

معاون رئیس جمهوری تاکید کرد: تغییر در نظام تعلیم و تربیت نیازمند عزم بزرگی است که تحول بسیار عظیمی را در پی خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه جدی‌ترین برنامه دولت کنترل تورم است عنوان کرد: کاهش نرخ سود بانکی رونق اشتغال را به دنبال خواهد داشت و بر همین اساس حرکت اصولی ما در دولت باید مبتنی بر کنترل تورم و کاهش سود بانکی باشد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از اشکالات این است که دنبال مقصر بوده و نسبت به حل آنها حساس نیستیم، تاکید کرد: رهبر انقلاب بارها ما را نسبت به مسائل آگاه کرده و گفته‌اند که ما مورد حمله ناتو فرهنگی قرار داریم اما به دنبال راه حل و حل مسئله نبودیم.

تحت بمباران رسانه‌ای قرار داریم

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: وی با تاکید بر اینکه ما در بمباران رسانه‌ای قرار داریم عنوان کرد: با وجود مسائل مختلف مردم و بمباران فکری دشمن ما شاهد آن هستیم که مردم همچنان نسبت به شهدا اعتقاد داشته و در تشییع شهدا پرشور حاضر می‌شوند.

وی با بیان اینکه گشت ارشاد مسؤولان راه اندازی شده و به این وعده رئیس جمهور عمل شده عنوان کرد: از سوی دیگر کشور ما یک کشور اسلامی است و حتی کوچک‌ترین اختلاس‌ها هم برای ما امری ناپسند است و ما با نقص و فساد کنار نمی‌آییم.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هیچ چیز جز مسائل درونی نمی‌تواند کشور را خدشه دار کند عنوان کرد: ما در برخی موضوعات اختلاف نظر داریم که این مسائل باید جدا و سطح بندی شود.

معاون رئیس جمهور خطاب به مسائل پسا اعتراض بیان کرد: قوانین در میز گفت و گو مطرح می‌شود تا مسائل احصا و نسبت به آن تدابیری انجام شود و بنا به مسائل تغییراتی ایجاد شود.

کد خبر ۵۶۳۸۹۵۲

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.