تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آذر 1401 - 7:34
کد خبر : 6863

صالح‌آبادی: هنوز درباره افزایش نرخ سود بانکی به جمع‌بندی نرسیده‌ایم

صالح‌آبادی: هنوز درباره افزایش نرخ سود بانکی به جمع‌بندی نرسیده‌ایم
رییس‌کل بانک مرکزی درباره شایعه افزایش پنج واحد درصدی نرخ سود بانکی، گفت: هنوز به جمع‌بندی درخصوص نرخ سود بانکی نرسیده‌ایم و موضوع در دست بررسی است.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، «علی صالح آبادی» روز (دوشنبه) در حاشیه همایش ملی تحول دیجیتال، بانک و بیمه افزود: بحث تغییر نرخ سود بانکی نیاز به کار کارشناسی دارد.

وی گفت: موضوع افزایش نرخ سود بانکی به شورای پول و اعتبار ارسال شده و هنوز رقم مشخصی اعلام نشده است.

به گزارش ایرنا رئیس‌کل بانک مرکزی روز گذشته اعلام کرده بود: در بیش از ۹۰ کشور دنیا طی ماه‌های گذشته اصلاح نرخ سود بانکی انجام شده است ما هم باید از این ابزار استفاده کنیم. این مساله منوط به تأیید شورای پول و اعتبار است که در حال پیگیری و بررسی آن هستیم.

بانک مرکزی به دنبال تکمیل و توسعه بازارهای شفاف است

صالح‌آبادی امروز در خصوص بازار ارز گفت: اولویت بانک مرکزی این است که در بازارهای رسمی در حوزه اسکناس و حواله ارزی که بازارهای واقعی هستند بتوانیم طیف وسیعی از نیازهای که در اقتصاد کشور وجود دارد را پوشش دهد.

وی افزود: براساس آمار امسال در سامانه نیما در بحث واردات ۴۶.۵ میلیارد دلار تامین ارز انجام دادیم در حالیکه سال گذشته ۳۷ میلیارد دلار بوده است.

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه طیف نیازهای واقعی کشور را در سامانه نیما تامین ارز می‌کنیم، افزود: در بازار متشکل ارزی هم نیازهای ارزهای خدماتی را ارائه می‌کنیم البته در حوزه‌هایی که پوشش کامل نباشد نیز به مرور اضافه می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که معاملات توافقی موجب افزایش قیمت شده است، گفت: بازارسازها هم در بازار وجود دارد و بانک مرکزی به عنوان بازارساز هم نظارت می‌کنیم و قیمت‌گذاری می‌کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.