تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 اسفند 1401 - 6:54
کد خبر : 9088

شهر کرمان در انتظار آماده‌سازی نهایی «متفاوت‌ترین» شهربازی

شهر کرمان در انتظار آماده‌سازی نهایی «متفاوت‌ترین» شهربازی
- خبرهایی که از روند بازسازی شهربازی قدیمی شهرداری کرمان به گوش می‌رسد نویدبخش است؛ مسئولان می گویند کرمانی ها منتظر متفاوت ترین شهربازی باشند که در اوایل عید ۱۴۰۲ افتتاح خواهد شد.

مدیر مجموعه شهربازی کرمان با اشاره به افتتاح ۱۹ پروژه طی ماه های اخیر در این مکان گفت: کرمان نوروز امسال یکی از متفاوت ترین، استانداردترین و ارزان‌ترین شهربازی های ایران را در اختیار دارد که مسافران نوروزی نیز از این جاذبه گردشگری دیدن می کنند.

به گزارش انسیم صبا ازیرنا، روح الله مطهری روز دوشنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه باید بخش هایی از مردم را نیز با شهربازی کرمان آشتی دهیم افزود: در این زمینه طرح توسعه شهربازی کرمان با اجرای ۱۹ پروژه از مهرماه سال جاری در شهربازی کرمان تعریف شد و پیشرفت فیزیکی این طرح تا امروز به ۹۸ درصد رسیده است.

مدیر مجموعه شهربازی کرمان گفت: اجرای این طرح ها حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد ظاهر شهربازی کرمان را تغییر می دهد و این پروژه ها از روز دوم فروردین افتتاح می شوند تا مورد استفاده عموم قرار گیرند.

وی بیان کرد: این طرح ها از جمله جایگزینی سنگ به جای جدول گذاری به طول ۱۹ کیلومتر، بازگشایی در شماره ۲ شهربازی با هدف کاهش ترافیک بلوار ۲۲ بهمن، جمع آوری آبنمای فرسوده ۱۵ ساله و جایگزینی ۲ آبنمای جدید اجرایی شده و ۶ هزار متر نیز مربع سنگ فرش است.

مطهری با اشاره به دیگر طرح های در حال اجرای شهربازی کرمان گفت: تخریب غرفه های فرسوده و ۳۰ ساله، احداث هفت غرفه غذایی جدید در مجموعه، حذف آلاچیق های قدیمی و مدرن سازی آنها، ساخت بزرگترین تونل نور کشور با ۱۸۰۰ پیکسل نوری، ۱۵۰ سطل زباله نو و ۱۵۰ صندلی سنگی مد روز آلمان شهری کشور از جمله اقدامات است؛ همچنین چرخ فلک نور را از رده خارج و نورپردازی شهربازی را مدرن کردیم.

وی یادآور شد: سرویس بهداشتی ۳۰ سال پیش جمع آوری و ۱۶ چشمه سرویس بهداشتی جدید و ۲ چشمه برای معلولان طراحی و از صفر تا ۱۰۰ آنها را ساختیم؛ ضمن آنکه رنگ آمیزی طراحی و نقاشی روی دیوارها انجام شده است.

جذب سرمایه گذاران و ساخت ارابه برای نخستین بار در کشور

مدیر مجموعه شهربازی کرمان ابراز داشت: معتقدم شهربازی بدون دستگاه و وسیله جدید، شهربازی نیست و با توجه به هزینه این دستگاه ها، توانستیم امسال سرمایه گذارانی به کرمان بیاوریم که چهار دستگاه با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال به کرمان می آورد.

وی عنوان کرد: دستگاه ارابه از شهربازی یک کشور اروپایی شبیه سازی شده و در کشور نمونه ندارد لذا برای نخستین بار در کشور طراحی و نصب می شود، ضمن آنکه استانداردهای لازم را نیز دریافت کرده است.

مطهری افزود: اکنون پنج دستگاه جدید ازجمله صندلی پرنده و تِرَن خانواده در مرحله فاز دوم توسعه شهربازی کرمان در حال نصب هستند.

وی تاکید کرد: امسال بازی های مجازی را با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد ریالی به کرمان آوردیم که خدمات آن پروژه نیز از فروردین ماه سال آینده در اختیار مردم قرار می گیرد.

مدیر مجموعه شهربازی کرمان گفت: ۴۵۰ کامیون خاک، زباله و نخاله از این مجموعه خارج کردیم، ضمن آنکه نوسازی و استانداردسازی در دستور کار قرار گرفته است و بزرگترین شهربازی سرپوشیده را تا سال آینده تاسیس می کنیم.

وی ادامه داد: همچنین قراردادی با نیروی انتظامی منعقد کردیم که امنیت منطقه شهربازی برقرار شود؛ به گونه ای عمل می کنیم که متخلفان به شهربازی نیایند و ۳۸ دوربین نیز در مناطق مختلف شهربازی نصب شده است.

شهر کرمان در انتظار آماده‌سازی نهایی «متفاوت‌ترین» شهربازی

استاندارد سازی دریاچه

مطهری خاطرنشان کرد: دریاچه شهربازی کرمان یک هکتار از حجم مجموعه را گرفته بود اما استاندارد نبود و به علت برخی مسائل استاندارد آن را تایید نمی کرد که حتی حوادثی هم امسال در این دریاچه داشتیم لذا این دریاچه را برای نخستین بار ایمن سازی و استاندارد سازی کردیم.

وی تاکید کرد: یکی از فعالیت های بزرگ مجموعه شهربازی کرمان استانداردسازی ۸۹۰ متر طول دریاچه بود که براساس معیارهای اداره استاندارد انجام شد و اکنون این دریاچه آماده استفاده است.

خروج وسایل غیراستاندارد

مدیر مجموعه شهربازی کرمان گفت: برای تمامی وسایل شهربازی شناسنامه ایجاد شده و هرسال به علت زلزله خیز بودن، کارشناسان استاندارد کرمان چهار بار از این محل بازدید می کنند؛ ضمن آنکه بیمه دستگاه ها نیز منوط به استانداردسازی است.

وی ادامه داد: پنج بیمه از جمله آتش سوزی، سرقت دستگاه ها، بیمه حوادث، برای استفاده کنندگان و دستگاه ها در شهربازی کرمان وجود دارد و مُر قانون در این حوزه اجرا می شود.

مطهری بیان داشت: وسایل غیر استاندارد شهربازی کرمان را پس از ۱۲ سال از مجموعه خارج کردیم.

رشد هفت برابری مراجعه کنندگان شهربازی کرمان

وی اضافه کرد: فعالیت شهربازی از سال ۱۳۶۸ در استان کرمان آغاز شده اما از آن زمان تا امسال هیچ فعالیت زیربنایی در آن انجام نشده و در حال متروکه شدن بود.

مدیر مجموعه شهربازی کرمان افزود: شهربازی کرمان تاکنون هیچ تغییری به لحاظ فیزیکی و در بخش اسباب بازی‌ها نداشت اما از ابتدای سال جاری با انجام طرح هایی همچون رنگ آمیزی، نور پردازی و فعالیت های جانبی، تعویض برق و استانداردسازی، در زمینه رفع این چالش‌ها اقدام کردیم‌.

وی بیان کرد: مردم کرمان ۲ سال به علت کرونا از منازل خود خارج نشدند و شهربازی کرمان نیز تعطیل بود اما پس از بازگشایی از فروردین ماه امسال تا ۱۵ مهرماه ۷۶۰ هزار نفر از هم استانی ها از خدمات این شهربازی استفاده کردند.

مطهری ادامه داد: این آمار در حالی طی ۶ ماه رقم خورده که در گذشته سالانه بیش از ۱۵۰ هزار نفر بازدید کننده نداشتیم و این آمار امسال هفت برابر شد.

به گزارش ایرنا شهربازی شهرداری کرمان واقع در ضلع غربی این شهر به عنوان یکی از مراکز گردشگرپذیر طی ایام نوروزی قلمداد می شود که به مراکزی همچون گلزار بین المللی شهدا، تخت دریاقلی بیگ، گنبد جبلیه، قلعه های اردشیر و دختر و نیز بافت تاریخی این شهری نزدیک است و می تواند مورد استفاده مردم و مسافران نوروزی قرار گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.