تاریخ انتشار : شنبه 28 آبان 1401 - 5:55
کد خبر : 5899

سرعت صدور مجوزهای کسب‌وکار در دولت سیزدهم ۱۰ برابر شده است

سرعت صدور مجوزهای کسب‌وکار در دولت سیزدهم ۱۰ برابر شده است
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ۱۰ برابر شدن صدور مجوزهای کسب‌وکار در جهت تسهیلگری اشتغال در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش نسیم صبا:محمود کریمی بیرانوند در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: زمان صدور مجوزهای کسب‌وکار به‌صورت ثبت محور و تأیید محور است که بیش از ۹۵ درصد مجوزهای مشاغل خانگی به کارشناس ارجاع نشده به‌صورت برخط و در لحظه ثبت می‌شود.

وی افزود: در دولت سیزدهم ۱۳۰ هزار مجوز مشاغل خانگی صادر شده است و متقاضیان در نوبت دریافت تسهیلات هستند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعیبا بیان اینکه در دولت سیزدهم یک طرح جامع رصد و پایش اشتغال ایجاد کردیم گفت: این طرح تدوین و به همه نهادها ابلاغ شده است؛ ازاین‌رو اکنون اساس و هماهنگی و نظارت بر همه پایگاه‌های ایجاد اشتغال دولتی و غیردولتی، سامانه رصد اشتغال است.

وی ادامه داد: نزدیک به ۱۷ هزار کاربر دستگاه اجرایی با این سامانه کار می‌کنند و هر نوع فعالیت در حوزه اشتغال را در این سامانه ثبت می‌کنند، تنها سامانه‌ای که اشتغال ایجادشده را گزارش می‌کند همین سامانه رصد اشتغال است.

بیرانوند با اشاره به مراحل نظارت بر ایجاد اشتغال عنوان کرد: این سامانه شامل چند مرحله نظارت است که نظارت در سطح شهرستان، استان، ملی و عالی است، دو بار در سال نظارت‌ها صورت می‌گیرد.

وی بیان داشت: مراحل نظارت بر مشاغل شامل پیامکی، تماسی و حضوری است که توسط کارشناسان این وزارتخانه پیگیری می‌شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بعضی از متقاضیان کسب‌وکارها به دنبال تسهیلات نیستند گفت: بسیاری از کسب‌وکارها نیاز به مشاوره دارند و برای ارتقا نیاز به آموزش و راهنمایی دارند که این خدمات در سامانه رصد اشتغال انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همه ابعاد حقوقی، مجوزی، تأمین مالی، علمی و زیرساخت‌ها به‌عنوان لایه‌های حوزه اشتغال است که در این سامانه به آدرس ورود به سامانه رصد (mcls.gov.ir) برای متقاضیان وجود دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.