تاریخ انتشار : یکشنبه 18 دی 1401 - 7:52
کد خبر : 7347

سرانه فضای آموزشی کشور به ۵ و ۲ دهم متر رسیده است

سرانه فضای آموزشی کشور به ۵ و ۲ دهم متر رسیده است
وزیر آموزش و پرورش گفت: در ابتدای انقلاب سرانه آموزش و پرورش برای هر دانش آموز یک و نیم متر بود و امروز با وجود افزایش جمعیت و مشکلاتی که وجود دارد این میزان به ۵ و ۲ دهم متر رسیده است

به گزارش نسیم صبا از مهر، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در آئین افتتاح طرح دیده بان که در بستر برنامه شاد برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها پیرامون موضوع جهاد تبیین تأکید داشته اند و آن را به عنوان یک فریضه قطعی و وجودی مطرح نموده اند.

رئیس ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش افزود: بر همین اساس آموزش و پرورش به دو دلیل بستر مهمی برای جهاد تبیین است. اول اینکه پیشرفت‌هایی که در جمهوری اسلامی ایران مشاهده می‌کنید و استناد فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه‌های علمی که در قله قرار داریم، نقش آموزش و پرورش نقش بسیار پررنگی است. دوم اینکه این پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها را باید به نسل آینده ساز منتقل کنیم تا نسل دانش آموز در معرض این پیشرفت‌ها قرار گیرند، تا مبادا تحت تأثیر جریان رسانه‌ای نظام سلطه قرار گرفته و دچار یأس و ناامیدی از ادامه کار نشوند.

نوری ادامه داد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته دشمن به دنبال آنست که پیش چشم مردم جامعه و نسل آینده ساز مملکت، پیشرفت‌های علمی در حوزه‌های مختلف را تصنعی نشان دهد، در حالی که خود آنها پیشرفتهای مختلف ایران اسلامی را در عرصه‌های بین الملل دیده اند و حتی تلاش کردند مدارس را تعطیل کنند. کرونا اگر چه لطمه زیادی به بحث تعلیم و تربیت ما زد اما از سوی دیگر دانشمندان ما از ۶ روش به واکسن دست پیدا کردند و ما امروز وضعیت خیلی خوبی نسبت به کشورهای دیگر جهان داریم. در این مقوله هم در قله‌های جهانی قرار داریم. ما باید دانش آموزان را آشنا کنیم با مفاخری که داشته ایم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب سرانه آموزش و پرورش برای هر دانش آموز یک و نیم متر بود و امروز با توجه به افزایش جمعیت بویژه در دهه اخیر و مشکلاتی که وجود دارد سرانه فضای آموزشی به ۵ و دو دهم متر رسیده است و یا در بحث نرخ سوادآموزی بین ۱۰ تا ۴۹ سال در ابتدای انقلاب ۴۷ درصد و امروز به ۹۷ درصد رسیده ایم.

وی گفت: توطئه‌های دشمن همچون چهار دهه گذشته ادامه دارد و همانطور که در یکی دو ماه اخیر شاهد بودیم، سعی کردند مدارس و دانشگاه‌های ما را به تعطیلی بکشانند اما با هوشیاری مردم بصیر، کادر آموزش و پرورش و تبیین رسانه‌ای این توطئه هم خنثی شد. لذا طرح دیده بان که با همت ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش شکل گرفته است، به عنوان یک طرح شبکه ای با مشارکت مدیران مدارس به منظور آشنایی و انتقال برنامه‌های جهاد تبیین و مبانی و مصادیق آن به سایر محورها شکل گرفته است و امیدواریم به زودی به آثار ارزشمند آن برسیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.