تاریخ انتشار : سه شنبه 15 آذر 1401 - 7:28
کد خبر : 6442

سالروز شهادت سردار سلیمانی به عنوان روز کرمان ثبت می شود

سالروز شهادت سردار سلیمانی به عنوان روز کرمان ثبت می شود
- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان گفت: بر اساس تصمیم شورای فرهنگ عمومی سالروز شهادت سردار سلیمانی به عنوان روز کرمان ثبت می شود.

به گزارش نسیم صبا مهر، محسن روحی با اشاره به ضرورت انتخاب روزی به نام روز کرمان گفت: در این راستا تاریخ‌های ۲۴ مهرماه (سالروز به آتش کشیده شدن مسجد جامع کرمان)، ۱۳ دی ماه (سالروز شهادت سردارحاج قاسم سلیمانی) و ۱۷ دی‌ماه (روز بزرگداشت خواجوی کرمانی) به عنوان پیشنهاد در شورا مطرح شد.

مسئول کمیته فرهنگی و هنری سومین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: با توجه به نزدیک بودن ایام سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و با رأی اعضای شورا، ۱۳ دی‌ماه سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به عنوان روز کرمان انتخاب شد که پیشنهاد آن به شورای فرهنگ عمومی کشور ارائه و پیگیری برای ثبت آن در تقویم رسمی کشور انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در تقویم روزی به نام روز مقاومت و پایداری برای دزفول ثبت شده است، افزود: نام «کرمان، پایتخت مقاومت جهان اسلام» از لحاظ ادبی درست نیست در نتیجه پیشنهاد می‌شود روز کرمان با نام «کرمان روز جهانی مقاومت» ثبت شود و شعار آن «کرمان جهانشهر مقاومت» خواهد بود.

روحی درخصوص شعار روز کرمان افزود: ۵ شعار پیشنهادی از سوی کارگروهی متشکل از اساتید هیئت علمی دانشگاه در حوزه ادبیات و تاریخ ارائه شده بود که در نهایت شعار «کرمان، جهانشهر مقاومت» پس از دو بار رأی‌گیری به تصویب رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: این شعار برای تمام دستگاه‌های اجرایی استان یکسان است و مقرر شد دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های خود را با محوریت شعار «کرمان جهانشهر مقاومت» برگزار کرده و از به کار بردن شعارهای دیگر پرهیز کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.