تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 تیر 1401 - 8:00
کد خبر : 2265

رییس کل دادگستری استان کرمان: ۹۱ درصد ابلاغیه های قضایی در استان کرمان به صورت الکترونیک صادر می شود

رییس کل دادگستری استان کرمان:  ۹۱ درصد ابلاغیه های قضایی در استان کرمان به صورت الکترونیک صادر می شود
91 درصد ابلاغیه های قضایی در استان کرمان به صورت الکترونیک صادر می شود رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: در حال حاضر حدود 91 درصد ابلاغیه های قضایی در استان کرمان به صورت الکترونیک به مردم می رسد و این در حالی است که قریب به اتفاق این ابلاغ ها، ابلاغ واقعی است و این میزان باید به 95 درصدافزایش یابد.

به گزارش نسیم صبا:حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضاییه افزود: امروز قوه قضاییه به خوبی از ابزار روز بهره مند شده است و دادرسی ها به صورت الکترونیک انجام می شود و این قوه در حال ارائه و معرفی قوه قضاییه نوین به جامعه است.

وی ادامه داد: در قوه قضاییه از مرحله سنتی برای بهره مندی از خدمات عبور کرده ایم و امروز ۷۵ سامانه الکترونیک در اختیار مردم است که از منازل و از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی درخواست های قضایی خود را پیگیری کنند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان اظهارداشت: امروز قوه قضاییه از دستگاه های پیشتاز در بهره گیری از سامانه های الکترونیک و ارائه خدمات برخط است و نمونه این اقدام را می توان در بخش های مختف از جمله ابلاغ الکترونیک مشاهده کرد.

اقدامات رسانه ها موجب توسعه امیدواری مردم می شود

رییس کل دادگستری استان کرمان به رسالت رسانه ها در زمینه اطلاع رسانی اشاره کرد و گفت: اقدامات رسانه ها در انعکاس خدمات انجاام شده، موجب امیدواری مردم نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به اینکه اعتقاد دارم که رسانه ها رسالت بسیارمهم و سنگینی بر عهده دارند، ادامه داد: رسانه ها در انعکاس خدمات نظام جمهوری اسلامی، ایجاد امید و نشاط در جامعه و در رساندن پیام و انتظارات مردم به مسئولان نقش بی بدیلی را بر عهده دارند.

وی، رسانه ها را یار و مددکار دستگاه ها و حاکمیت و یار دوازدهم توصیف کرد و ادامه داد: رسانه ها می توانند پشتوانه بسیار خوبی برای دستگاه های حاکمیتی بوده و به آنها در اجرای ماموریت های خود کمک کنند.

وی ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و نیز بزرگداشت سالروز شهادت شهید بهشتی و یاران ایشان، عنوان کرد: شخصیت شهید بهشتی شخصیتی بی بدیل در بین شخصیت های انقلاب اسلامی است و بدون اغراق بعداز وجود حضرت امام خمینی (ره) می توان از شهید بهشتی به عنوان بزرگترین فرد در شکل گیری انقلاب اسلامی یاد کرد زیرا ایشان با ارائه برنامه های نوین و ایده پردازی بسیاری از شبهاتی که درباره حرکت اسلامی مطرح می شد را پاسخ می داد و برای تشکیل نظام اسلامی در ایده پردازی و عمل بسیار تاثیرگذار بود.

رییس شورای قضایی استان کرمان خاطرنشان کرد: ایشان را معمار بزرگ دستگاه قضایی می دانیم و البته این بخشی از نقش ایشان در انقلاب اسلامی ایران بوده است و ایشان در تمامی ابعاد برنامه های بسیار مفید، خوب و عملیاتی برای تشکیل نظام جمهوری اسلامی ارائه کردند.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی ادامه داد: اینکه امروز قانون اساسی ما به عنوان یک قانون مترقی مطرح است، نتیجه ایده، فکر و اندیشه شهید بهشتی است و مذاکرات نمایندگان مجلس خبرگان اول را شهید بهشتی راهبری و مدیریت می کرد و بسیار تلاش می کرد که در قانون اساسی، قانون اسلام ثبت شود.

وی گفت: شهید بهشتی، قوه قضاییه ای را در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پایه گذاری کرد که امروز ثمرات زحمات ایشان را به خوبی می بینم و اگر امروز قوه قضاییه پویا و مبتنی بر موازین شرعی است، قوانین اسلام در آن رعایت می شود و مبنای کار در این قوه احکام دین است، نتیجه مدت کوتاه حضور شهید بهشتی در قوه قضاییه بود.

رییس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: امروز قوه قضاییه به الگویی بسیار خوب و موفق تبدیل شده است که قابل ارائه به تمامی دنیا و نه تنها کشورهای اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی یادآور شد: وجود احکام اسلام در قوانین و مقررات کیفری نظام مقدس جمهوری اسلامی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و در سال های اخیر با بهره گیری از فناوری های نوین، قوه قضاییه در این حوزه نیز حرف های زیادی را برای گفتن دارد.

وی افزود: هنوز تا قوه قضاییه ای که در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی است، فاصله داریم و باید بسیار کار کنیم اما در این مسیر در حال حرکت هستیم و اهداف بلندی را مد نظر داریم.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: انتظارات مردم از دستگاه قضایی به حق و در حد بالایی است زیرا مردم حق دارند اگر پرونده ای تشکیل می شود، سریعا رسیدگی شده، حکم صادر شده و حکم نیز اجرا شود و دستگاه قضایی در این مسیر با مشکلاتی از جمله کمبود امکانات و نیروی انسانی روبرو است اما با وجود همه مشکلات، خدمات قضایی مناسبی در حال ارائه است.
اقدامات حوزه پیشگیری از وقوع جرم

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان در ادامه ضمن تشریح اقدامات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان افزود: این معاونت با برگزاری دو همایش مانع زدایی اقتصادی و پشتیبانی قضایی در شهرستان های زرند و بم منتج به پیگیری و پیشگیری از ورود ۲۷۰۰۰ پرونده به دستگاه قضا و رفع توقیف ۱۸ ساله از تجهیزات یک شرکت خودرو سازی شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی یادآور شد: در بازه زمانی تیرماه سال ۱۴۰۰ تا ابتدای تیرماه ۱۴۰۱ در مجموع ۴۴ برنامه ابلاغی با ۱۲۰۰ریز گام و ۶۰ برنامه اجرایی در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان اجرایی شده است.

وی گفت: در راستای اجرای طرح اورژانس قضایی با استفاده از ظرفیت مصلحین و حکمین قرآنی تعداد ۵ هزار و ۳۲۸ مصلح آموزش دیده اند و تاکنون سه هزار و ۸۰ مورد مصالحه نیز محقق شده است و با راه اندازی سامانه سجام بالغ بر۱۰ هزار نفر عضو آن شده اند و دو هزار و ۵۴۶ گزارش واصل شده است .

ساماندهی اتباع بیگانه ضروری است

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که پدیده اتباع بیگانه یک معضل اجتماعی است و کرمان هم درگیر این موضوع است، گفت: این افراد در صورتی که مرتکب جرم شوند برابر قوانین موجود با آنها برخورد خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی گفت: ساماندهی اتباع بیگانه یک ضرورت است و باید به آن توجه شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.