تاریخ انتشار : یکشنبه 6 شهریور 1401 - 8:09
کد خبر : 3676

رییس کل دادگستری استان کرمان: لزوم تشکیل دبیرخانه استانی پیگیری حقوقی و قضایی ترور سردار سلیمانی

رییس کل دادگستری استان کرمان:  لزوم تشکیل دبیرخانه استانی پیگیری حقوقی و قضایی ترور سردار سلیمانی
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: در حوزه مسائل مربوط به پیگیری های حقوقی و قضای ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بخشی از کارها در حوزه بین المللی و کشوری در دست پیگیری است و در استان کرمان به عنوان زادگاه شهید سلیمانی نیز باید دبیرخانه استانی برای جمع آوری مستندات و مدارک حقوقی مربوطه با محوریت بسیج حقوقدانان تشکیل شود .

به گزارش نسیم صبا:حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در نشست هیات اندیشه ورز بسیج حقوقدانان استان کرمان افزود: آثار ترور سردار سلیمانی و همراهان ایشان نیز باید در استان کرمان باید در دبیرخانه استانی پیگیری های حقوقی و قضایی ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مستندسازی شود زیرا سردار سلیمانی خلاء نبود پدر برای بسیاری از فرزندان شهدا را پر کرده بودند و در کنار آن در رسیدگی به خانواده های شهدا و کمک به محرومان جامعه نقش بسیار اثرگذاری داشته اند.

وی با اشاره به این مطلب که هیات های اندیشه ورز بسیج حقوقدانان یک ظرفیت بسیار خوب و اتاق فکر هستند، تاکید کرد: باید نگاه ویژه ای به هیات های اندیشه ورز بسیج حقوقدانان صورت گیرد و از تمامی ظرفیت های این اتاق فکر برای حل مشکلات موجود استفاده کرد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان بیان کرد: در هیات اندیشه ورز بسیج حقوقدانان به دنبال کارهای اجرایی نیستیم و هدف اصلی از تشکیل این هیات ها، تدوین راهکارها برای حل مشکلات و پیگیری اجرای آنها از مسیر های تعیین شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی، مسئولیت سازی و تعیین کارگروه های تخصصی ذیل هیات اندیشه ورز بسیج حقوقدانان تاکید کرد و ادامه داد: کمک به اجرای تکالیف تعیین شده در سند تحول و تعالی قضایی و نیز تدوین راهکارهای مورد نظر در حوزه پیشگیری از وقوع جرم از زمینه های بسیار مهمی است که کارگروه های تخصصی هیات های اندیشه ورز بسیج حقوقدانان می توانند در این راستا به دستگاه قضایی کمک کنند.

وی اولویت بندی موضوعات هیات های اندیشه ورز بسیج حقوقدانان و تدوین برنامه های زمانبندی شده برای حل مشکلات را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: در هیات های اندیشه ورز بسیج حقوقدانان به دنبال اقدامات اثرگذار هستیم.

رییس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: در سال جاری نیز باید برنامه های مد نظر در حوزه هیات های اندیشه ورز بسیج حقوقدانان باید مشخص شده و با تدوین راهکارها، موضوعات مربوطه پیگیری گردد.

رییس بسیج حقوقدانان سپاه ثارالله استان کرمان نیز رسالت حقوقدانان در ترویج مکتب حاج قاسم و ابعاد حقوقی ترور سردار دلها را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به اینکه دولت تروریست آمریکا برنامه جدیدی در خصوص خاورمیانه جدید برای غرب آسیا در نظر گرفته بود و هدف آن تجزیه کشورهای منطقه بود و برای عملیاتی کردن این طرح در کشورهای عراق، افغانستان و سوریه گروهک هایی را به صورت نظامی و شبه نظامی در منطقه ایجاد کرده بود.

سرهنگ مسعود رفیعی افزود: در اثر حضور این گروهک ها، امنیت دولت ما نیز به خطر افتاده بود لذا اولین فردی که از خودگذشتگی کرد و هرکجا دولت جمهوری اسلامی و حرم اهل بیت (ع) مورد تهدید قرار می گرفتند در مقابل آنها ایستاد، سردار سلیمانی بود و به همین دلیل آمریکا در این نقشه خاورمیانه جدید شکست خورد.

وی با اشاره به اینکه تمامی توطئه های دشمنان توسط سردار سلیمانی خنثی شده است، یادآور شد: کینه آمریکا از سردار سلیمانی منجر به شهادت ایشان شد .

رییس بسیج حقوقدانان سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: بسیج حقوقدانان به دنبال همفکری برای پیگیری ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و نشان دادن هر چه بیشتر ماهیت خبیث آمریکا برای جهانیان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.