تاریخ انتشار : یکشنبه 22 اسفند 1400 - 20:48
کد خبر : 1135

رفع تحریم‌ها جامع باشد/ محدود به ضرب‌الاجل‌های ساختگی غرب نشویم

رفع تحریم‌ها جامع باشد/ محدود به ضرب‌الاجل‌های ساختگی غرب نشویم

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای تأکید کردند که در مذاکرات باید اخذ تضمین از طرف آمریکایی با جدیت پیگیری شود و رفع بخشی یا صرفاً روی کاغذ تحریم‌ها، تأمین‌کننده منافع ملی نیست. به گزارش نسیم صبا ازمهر، بیانیه نمایندگان درباره رویکرد تیم مذاکره کننده کشورمان در مذاکرات وین در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۲

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای تأکید کردند که در مذاکرات باید اخذ تضمین از طرف آمریکایی با جدیت پیگیری شود و رفع بخشی یا صرفاً روی کاغذ تحریم‌ها، تأمین‌کننده منافع ملی نیست.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، بیانیه نمایندگان درباره رویکرد تیم مذاکره کننده کشورمان در مذاکرات وین در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۲ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی قرائت شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

از تیم مذاکره کننده کشور می‌خواهیم که در مذاکرات جاری در وین خود را محدود به ضرب‌الاجل‌های ساختگی غرب ندانند و حفظ منابع ملی و مطالبات اصلی و حفظ خطوط قرمز اعلامی را بدون فوت وقت پیگیری کنند. اکنون که بحران، نیاز غرب را به عرضه انرژی ایران افزایش داده، نباید بدون تأمین خواسته‌های به حق ایران نیاز آمریکا به کاهش قیمت نفت تأمین شود.

از هیئت مذاکره‌کننده محترم می‌خواهیم اخذ تضمین کافی اقتصادی، فنی و سیاسی از طرف آمریکایی بابت عدم تکرار خروج غیرقانونی این کشور از توافق را با جدیت پیگیری کند. حفظ عناصر اساسی برنامه هسته‌ای کشورمان در داخل، قوی‌ترین تضمین برای عدم تکرار خطای آمریکا در بدعهدی است و همچنین لازم است جبران خسارات آمریکا به معیشت مردم کشور نیز پیگیری شود.

رفع تحریم‌ها می‌بایست جامع و مؤثر باشد، رفع بخشی یا صرفاً روی کاغذ تحریم‌ها، تأمین‌کننده منافع ملی ما نیست. می‌بایست تضامین علاوه بر حقوقی بودن، حقیقی نیز باشند. اتکا به بهانه‌هایی به داشتن عنوان غیرهسته‌ای یا غیربرجامی بودن عناوین تحریمی را پذیرفتنی نمی‌دانیم.

مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر اهداف و چارچوب‌های قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، هر توافقی را از منظر انتفاع اقتصادی ایران و احقاق حقوق از دست رفته ملت دنبال می‌کند و با اصرار به مکانیسم ماده ۷ این قانون، تکرار محدودیت در برنامه هسته‌ای و بومی کشورمان را بدون اثربخشی تحریم‌ها را رد می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.