تاریخ انتشار : سه شنبه 24 آبان 1401 - 7:36
کد خبر : 5818

رشد ۷.۷ درصدی تولید شرکت‌های بورسی در مهرماه

رشد ۷.۷ درصدی تولید شرکت‌های بورسی در مهرماه
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید شرکت های بورسی که (در زمره) شرکت های بزرگ محسوب می شوند و بیش از ۵۰ درصد تولید کشور را برعهده دارند، در مهرماه امسال در همسنجی با سال گذشته ۷.۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، “سیدرضا فاطمی امین” در خاتمه نشست هم‌اندیشی با تشکل‌ها و انجمن‌های فعال در بخش صنعت، معدن و تجارت کشور افزود: رشد تولید این شرکت‌ها در خردادماه ۲.۵ درصد، تیرماه ۵.۸ درصد، مردادماه ۶.۴ درصد و شهریورماه ۶.۵ درصد بوده است.

وی بیان داشت: این آمارها نشان‌دهنده روند بسیار مناسب تولید بود و به همین ترتیب رشد اشتغال و سرمایه‌گذاری را به دنبال خواهد داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به جلسه امروز با تشکل‌ها و انجمن‌های تولیدی کشور اشاره کرد که در آن نمایندگان ۷۸ تشکل حضور داشتند و ۵۰ نفر از آنان به ایراد سخن پرداختند و بیش از سه ساعت و نیم به طول انجامید و گفت: در این جلسه آرا و نظرات تولیدکنندگان و فعالان صنعتی را شنیدیم و به دنبال حل مسائل و مشکلات هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در رویکرد جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت، نقش اصلی را به فعالان اقتصادی می‌دهیم و هدف‌گذاری اصلی ما قاعده‌گذاری، تسهیل و نظارت بر امور است تا اقتصاد کشور برای دستیابی به اهداف مدنظر همگرا شود.

فاطمی امین ادامه داد: به‌طورقطع برگزاری این جلسات همدلی و همگرایی را به دنبال داشته و برای هر رشته فعالیت برنامه‌ای خواهیم داشت.

وی همچنین در خصوص رفع نواقص سامانه بهین‌یاب خاطرنشان کرد: تاکنون نسخه نخست این سامانه رونمایی و استفاده شده است و سال نخستین تجربه آن بود که مشکلاتی نیز به همراه داشت؛ اما امروز نرم‌افزار آن ارتقا یافته و بسیاری از مشکلات آن حل شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.